Gå til innhold

Gruer med til vekt kontrollene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15+6 i dag. Vekta er 108 kg er 171 cm høy. I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg til 121 kg.. Det positiver er nå at jeg kun har gått opp 1 kg. Veide 107 kg da jeg ble gravid, så kom meg aldri ned til der jeg var før jeg ble gravid første gangen. Jeg syns det er flaut å være så tung.. Min mann får ikke se på helsekortet mitt da jeg skjemmes. Noen flere som har det slik? Jeg har som mål denne graviditeten at ikke vektnåla skal gå over 120 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har de samme tankene som deg..

jeg er 180 cm høy og startet på ca 125 kg på første legetime da jeg var 10 uker på vei.. etter noen uker ver jeg nede i 123 kg pga mindre matlyst men er nå oppe på 125 igjen..jeg vet jeg veier for mye og skjemmes også over det høye tallet selvom det ikke "ser ut" som jeg veier så mye..

den snille jordmora mi lurte bare på om jeg ville veie meg hjemme foran hver kontroll og nevnte ikke det høye tallet med et ord.. men vi snakka vanlig om kosthold, og jeg har et sunt og normalt kosthold, men skjeier ut som mange andre også gjør innimellom..

Holder også helsekortet mitt for meg selv og gruet meg så mye til ordinær UL der mannen skulle være med, for jeg var redd gyn. skulle nevne vekta.. noe hun heldigvis ikke gjorde..¨vi damer er rare sånn, her skal vi ligge og presse ut en unge foran mannen og sykehuspersonell men vekta er "vår hemlighet"

Skrevet

Her ligger helsekortet fremme, og min mann har vært nysjerrig de gangene jeg har vært på vekta i håp om att jeg skal nå han igjen. Det klarte jeg denne uka her, så nå er jeg 102.8kg i uke 36+3, og satte meg som mål å ikke passere 110kg. Er 167cm.. Ikke vær skamfull over vekta damer om dere er 100 eller 130!!!:) Lite man får gjordt med det under graviditeten, bortsett fra å tenke over hva man spiser og røre litt på seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...