Gå til innhold

I hvilken uke er dere nå og hvordan er formen?

Solsikke (venter nr 3&4)

Anbefalte innlegg

Jeg strever med å holde motet oppe nå mot slutten. Tror det er en grunn til at flest kvinner får 1 barn av gangen - det er ikke spesielt behagelig å bli så immari "full i magen", tisse 20 ganger om dagen og bli så lite mobil. Skal ikke syte og klage, vi er superheldige for all del - men vi blir jo høygravide mye tidligere ;)

Er i uke 32 nå - og tvillingene veier opp mot 1800 til 2 kg hver. Hva med dere andre? I hvilken uke er dere andre og hvordan er formen?

Fortsetter under...

Kjenner følelsen ja. Er myyye tyngre denne gangen enn sist. Er 32+1. Begynner og bli ordentlig tungt nå. Veldig plaget av kynnere. Skal ikke klage, er i fin form, for all del. Men blir veldig sliten av å stå/gå eller sitte for lenge. Blir nok mye vertikal ruging på sofaen ja :P

Var på ul sist lillejulaften, og tvillingene var da estimert til å være rett under 1600 gr begge to.

Vil ikke ha de ut enda, men ser veeeldig frem til og bli ferdig ja.

3-4 uker til, så tror jeg nok jeg begynner og bli rimelig klar for fødsel ;)

Å det var litt godt å høre. Jeg er helt sjokka over hvor mye tid jeg bruker på sofaen, mye kynnere her og - noen smertefulle på natta også.

Gleder meg til å møte tvillingene, få "tilbake" kroppen min, komme igang med trening og slippe å humpe rundt som en "elefant med bekkenløsning" ;P

Huff, ja kjenner meg godt igjen. Alt er så utfattelig tungt for tiden. Er nå i uke 36 og ALT er tungt. Klarer nesten ikke røyse meg i fra stolen/sofaen uten å bruke ei evighet, ligge i sengen er et mareritt pga bekkenløsningen og finner ikke ei stilling å ligge i. Var til kontroll 21/12 og da var tvillingene estimert til ca 2400g hver, så det er litt å bære på.

Men jeg skal ikke klage. Har egentlig vært i fin form i svangerskapet, har kun hadd de "normale" svangerskapsplagene.

Vet jo at dette blir det siste svangerskapet mitt, så nyter det til det fulle. Men skal blir godt å få kroppen tilbake, hehe....

Lykke til videre.

KJenner meg veldig igen i alt som blir skrevet her, er selv 31 uker på vei nå og på estimering på lille julaften ble tvillingene estimert til å ligge på rundt 18-1900 gram, og bli rundt 3,5 kg til termin, tungt ja!! Har vært i veldig god form til nå men det tyngste kommer nok absolutt på slutten :-S

hei :)

Er nå 37 + 3 i dag, og det begynner å bli tungt ja...

Har vert fin i formen føler jeg, og har ikke vert lei i det hele tatt!

Har verkligen nøøøøøte svangerskapet, prøver å tenke på hvor travelt det blir etterpå, og nyyyte siste dagene :)

Men gleder meg til å kunne sitte normalt, ikke tisse 20 ganger på nettene og sove på magen :)

Er veldig glad for at babyene fortsatt er der inne, og håper på 2010 babyer :)

Har hatt panikk for å være innlagt på julaften og ikke være sammen med min datter på 4,5 år...

Men nå er julen over så nå kan de bare komme :)

Lykke masse til videre i svangerskapet alle sammen :)

Stor klem :)

Annonse

Hei! Er i uke 30 nå. Neste milepæl er å nå 2010, uten at noen kommer ut! Men håper selvfølgelig at de blir inne mye lenger enn det. Absolutt verst nå er å ikke få sove om nettene, til å bli gal av. Ellers er det jo bekkentull, tungpustethet, svimmelhet, kløe og andre festligheter. Gleder meg til neste ultralyd 14.01, lenge siden vi har vært nå.

uke 34 og jeg var helt ferdig. men fikk meg et par døgns søvn på sykehuset så nå tror jeg at jeg orker et par uker til iallefall en. men det er visst ikke jeg som bestemmer og det er visst best at de er der så lenge som mulig. men dette er mer uutholdelig en sist det er det ingen tvil om. nå er jeg bare glad de blir mes sansynlig født i 2010 er ikke noe tegn på fødsel foreløpig heldigvis.

Så fint at du fikk hvilt deg litt på Sjukehuset!

Jeg gikk 200 meter bort til akebakken i dag i snø og var helt kjørt av å konsentrere bekkenet for å gjøre minst mulig vondt. I uke 33 i dag, må innrømme at jeg teller timer og dager nå. Har ks dato 11.02 - men håper de kommer i midten av januar og er på ca 3 kg. Jeg føler meg som tilskuer til mitt eget liv, utrolig kjipt å være så kort i lunta, sliten og "ubrukelig" som jeg har vært de siste ukene.... et lite hjertesukk herifta ;P

kjenner den ja. jeg tror mannen min hadde håpt at jeg kom hjem med masse overskudd , men det eneste som var forandret var humøret. uff ja. jeg har 1.febr som dato men her satser de på vanlig fødsel. hva er grunnen til ks?

Har to barn fra før som begge var på 4 -4200 kg og da blir bekkenet mitt rett og slett for trangt, og dermed har det endt i haste ks når barna begynner å slite i magen på tross av full åpning.

Hvis jeg imidlertid får rier en stund før tiden er babyene mindre og jeg har fått "ok" fra ahus på å forsøke å føde normalt - selv om legene synes jeg virker passe unormal som ønsker dette. Jeg vet imidlertid hvilken påkjenning ks kan være og har mer lyst på en "lett og trygg" tvillingfødsel....finnes det (?).... vel, vel, jeg har fingeren i jorda og er naturligvis mest opptatt av at alt går bra med oss alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...