Gå til innhold

Tips til god søskenvogn ønskes

Anbefalte innlegg

Det blir halvannet år mellom mine 2 når andremann kommer til sommeren. Noen erfaringer med søskenvogner? Synes de hvor de sitter etter hverandre ikke virker noe særlig... men finnes jo flere typer hvor de sitter ved siden av hverandre også. Hva bør man tenke på?

Fortsetter under...

Jeg er også på samme jakt, er litt i overkant opptatt av vogner og har prøvd mange, Men ingen søsken vogner da vi hittil har hatt bare ett barn :) Nå kommer nr 2 til sommern så det blir 2 år og 3 mnd mellom.Hadde kansje klart oss uten søskenvogn men må nok prøve en likevel:)

Viktig for meg er romslig bag som er lun, separate kalesjer er et must. samt at størelsen sammenlagt er noen å tenke på. Jeg har vært innom Easywalker sin duowalker sky og hadde egentlig nesten bestemt meg for den da jeg oppdaget at TFK har kommet med søskenvogn. Fordelen her er at fortbrette kan heves noe jeg synes er viktig. Den har også separate kalejser. Mountain Buggy sin 2010 model kommer nå med separate kalesjer, men bagen er liten og lite lun, den er stor sammenlagt (har jeg hørt) og stormtrekk følger ikke med lenger, det gjør derimot bumperbar som jeg mener burde være en selvfølge på en SÅ dyr vogn.

Ja ja, konklusjon: Jeg skal værtfall ha TFK duo fordi den har separate kalesjer, romslig bag og regulerbare fotbrett. Skal selvfølgelig bestille fra utlandet! :)

Spørs hvor mye du skal bruke den, og hvor mye penger du vil legge i den. Men, du bør i det minste ha svingbart/svingbare forhjul. Blir fort veldig tung å manøvrere ellers. Også må du tenke på bredden på vogna alt etter hvilke dører du til daglig MÅ igjennom. (Eventueller heiser o.l) Og størrelsen sammenlagt om du skal ha den mye i bil.

Vi hadde 2 år mellom våre to første, og hadde en ABC design søskentrille til 1500. Brukte en Carena softbag til babyen. Den kostet bare 500, så det ble ikke så dyrt. Ryggen på vogna kunne legges nesten helt ned, men siden baggen har en stiv plate under, så var ikke dette noe problem. Babyen ble liggende flatt, den. La baggen med enden under bumperbaren, og hadde en billig spennremme fra ClasOhlsson til å feste fast baggen så den ble godt sikret. Dette holdt lenge til vårt forbruk (henting i barnehage, helgetrilleturer og en del mere på sommeren.) Det eneste var altså at vi hadde fast forhjul, og det vil jeg altså ikke anbefale!

• 2 uker senere...

jeg har en 2007 teutonia alu s4 ( mener jeg den heter). Superfornøyd. Den har to separate seter, så storesøster har sittet som hun ville, mens lillebror har sovet i bagen vedsiden av. Har begge mot meg. Men den kan snues om ønskelig. Kan få kjøpe den billig av meg, for jeg har ikke bruk for den lengre.

Annonse

Jeg vil absolutt anbefale TFK sin med delt kalesje og fotbrett til å heve. Jeg hadde i utgangspunktet lyst på den, men når jeg fikk kjøpt en nesten ny TFK bare med hel kalesj til 5000kr så ble det den istedet. Helt greit til mitt bruk siden eldste ikke sover noe i vogn og vi kun bruker den i en overgangsfase. Det er 2 år imellom.

Vognen er kjempegod og trille og den lille ligger godt og lunt i en mykbag med en egen liten kalesj:)

Det jeg synes er en fordel med TFK f.eks i forhold til f.eks Tetounia sin er at de ikke bare har delt rygg, men også en "skillevegg" på en måte.

Det er veldig kjekt hvis du vil at den minste skal ligge i ro for seg selv.

Vi hadde en annen søskenvogn før lignende Tetounia og da var eldste fæl på å skulle titte på babyen hele tiden, putte smokk så fort den lagde lyd etc. Og når hun skulle inn og ut av vognen ble den lille skumpet borti. Det slipper vi nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...