Gå til innhold

mulig å få litt navnehjelp tro? :)

Anbefalte innlegg

jeg har ikke kommet langt i svangerskapet men har begynt og tenke på navn, selfølgelig :)

Har en sønn som heter David Nathaniel og lurer på hva hans lillebror/søster skal hete..

Madeleine

Nathalie

Maria

Leah

Emilie

Celina/Selina

Er noen av de jeg syns er fine jente navn.. Men jeg må ha dobbeltnavn så hva med Maria Madeleine, eller Leah Madeleine? For dollete?

Kom gjerne med forslag..

Av guttenavn synes jeg...

Leander

Milian

Dennis

Noah

Leo(n)

må ha dobbeltnavn der også..

Fortsetter under...

Hva brukes til vanlig? Bare David? Fint om det er en match mellom det som brukes til vanlig og mellom mellomnavnene... :)

David Nathaniel er jo en artig miks - litt traust, gammelt og stødig og samtidig litt mykt :) Så neste navn bør jo kanskje også gjenspeile begge deler? :) Her kommer noen forslag:

David Nathaniel &

Leah Emilie

Leah Filippa

Leah Isabella

Leah Cornelie

Dina Felicia

Dina Othelie

Dina Otilie

Sarah Nathalie (Nathalie er kanskje for likt Nathaniel?)

Oda Madeleine

David Nathaniel &

Jacob Leander

Jacob Isaiah

Noah Matheo

Noah Matheus

Noah Elias

Isak Matheus

Isac Leander

Levi Mathias

Filip Leander

Filip Elias

Filip Isaiah

Peter Leander

Milian Leander

Leander er flott og kan has som mellomnavn til nesten hva som helst... :)

Takk for svar. skal skrive opp alle forslag jeg så har vi noe og velge mellom :)

Ja, David blir brukt til vanlig av de fleste, mens jeg helst bare sku sagt Nathaniel.. Var Nathaniel vi skulle si bare, men så ble det bare sånn da..

Kapabel:

Spar oss for spydighetene dine! Noen av oss LIKER faktisk disse navna, så da kan du heller spare deg til et innlegg der DU faktisk LIKER navneforslagene!!

Angelica:

Hvis du helst vil kalle sønnen din Nathaniel, ville jeg bare begynt med å si det! ;) Nydelig navn!!

Anbefaler deg goså å bare sitte og trikse og mikse med navn du liker, i David Nathaniel gata, så ramler du nok over en kombinasjon dere forelsker dere i! ;) Masse lykke til med et av de vanskeligste valga! ;)

Annonse

Han vil ikke bli kalt Nathaniel selv skjønner du.. hehe.. men vi bruker litt begge deler. Nå har vi faktisk kommet frem til at det blir Dina om det blir jente og Dennis om det blir gutt..

David, Dina og Dennis syns jeg var tøft :P (..jeg vet jeg er spesiell når det gjelder navn :D) Men da trenger vi et navn til... for jeg må ha dobbeltnavn... Er ikke lett dette, men vi har god tid da :D

Takk for at du tok deg tid til å svare, forresten. Ikke ofte man får ordentlige svar her inne :)

Bare hyggelig! ;)

Så festlig at han selv er så bestemt på hva han vil kalles! ;) Jeg synes det var to nydelige navn dere hadde funnet - Dina og Dennis! Jeg heier på Dina selv, om jeg får jente... (gutten min heter Noah!) Veldig artig å følge op på samme bokstav... Og fin kombinasjon alle tre navna sammen! :)

Slenger på en haug av mellomnavnforslag: ;)

David Nathaniel og.....

Dina Felicia

Dina Marie

Dina Emilie

Dina Simone

Dina Filippa

Dina Isabel(a)

Dina Othelie

Dina Olivia

Dina Oliva

Dina Olava

Dina Natacha

Dina Bianca

Dina Noelle

Dina Tomine

Dina Johanna(e

Dina Cornelia

Dina Eveline

Dina Leandra

Dina Leone/a

Dina Lovise

David Nathaniel og.....

Dennis Nicolai

Dennis Valentin

Dennis Olivier

Dennis Sebastien

Dennis Filippe

Dennis Emilian

Dennis Leander

Dennis Olai

Dennis Matheus

Dennis Mathias

Dennis Cornelius

Dennis Isaiah

Hvor lang tid er det igjen? :)

oi, det var mange forslag ja.. hehe.. skriver opp alle sammen.. Takk :)Det er ikke før i sommer det skal skje, men jeg tenker kun på navn, og på en eller annen måte tenker jeg bare på jentenavn, og tror det blir jente.. Men jeg drømmer om at det blir gutt.. Merkelige greier, blir spennende og finne ut :)

Dina Leandra er en frisk kombinasjon, ja! :) Tenkte på at du liker Leander, og da er jo Leandra en nydelig jentevariant av samme navn... :) Dennis August er også flott, om en vanligere? :)

Skjønner litt hvordan du har det - jeg ser så for meg at vi kommer til å få en jente! Må nesten ta meg i det og si til meg selv at "nei! Det kan jo faktisk bli en gutt!" ;) Men nå er ikke jeg gravid enda, da, som jeg vet om, vi er prøvere... ;) Blir spennede!

Lykke til med valget! Dere har jo lang tid til å tygge p\å navn enda... ;)

Klem!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...