Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 har ei 2 år gammel datter med astma og atopisk eksem. på sommeren er hun eksemfri men straks det blir kaldt, får hun masse eksem i ansiktet og på hender. hvis det nærmer seg 10 minus så kan hun ikke være ute da hun får feber på kveldene. dette er et stort problem da hun elsker å å være ute og barnehagen ikke har anledning til å holde henne inne når de går ut. hun sover også ute i vogna. slik det er nå må vi hente henne i barnehagen før hun skal sove, slik at hun kan sove innendørs. men dette er selvfølgelig veldig upraktisk.. Kan også nevne at hun har downs syndrom og derfor har et nedsatt immunforsvar. barnehagen har en 80 prosent stilling ekstra pga henne men denne har de fordelt på de som allerede er ansatt og det er derfor vanskelig å få noen til å være inne med henne. ikke har de plass for at hun kan sove inne heller. trenger råd..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Med disse ekstra behovene og en egen 80 % stilling, kan jeg ikke skjønne at hun ikke kan være inne. Den personen ekstra skal jo kun passe på jenta di. Og alle finner en plass inne. Et eller annet rom kan de sette vogna hennes. Mange plasser sier de nei til innesoving uansett, men da pga. at forelderne syns 5 minus er for kaldt osv... Hvilken barnehage er dette da? Har de ikke en gang, et kontor, puterom eller hva som helst?
blond Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Har du prøvd med heldekkende lue som bare har åpning til munn og øyne? Og dobbelt sett votter med tynne ullvanter under og votter ytterst?
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg jobber selv i barnehage, og så lenge barna har legeattest på at de ikke skal være ute, så er ikke det noe problem. Da får de være inne sammen med sovevaktene og de sover også inne. At de ikke har plass til at hun kan sove inne skjønner jeg ikke. Det er jo bare å sette inn på en avdeling eller et annet rom, og bruke babycall.. Barnehagen har sikkkert en styrer og som sitter på kontoret, da må det jo gå ann å sette henne utenfor der og.. Dere har sikkert legeattest, og da må de rett og slett følge det som står der, det har dere krav på! Vi holder alle astmabarn inne hvis det er kaldere enn minus 10, både ved lek og soving. Aldri hatt noe problem. Syns dere skal prate med legen om dette, så kanskje han kan hjelpe dere. Dere skal ikke godta at de ikke gjør det som er best for helsa hennes.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 bhg skal tilrettlegge for dattern din slik at hun kan være inne når det er veldig kladt. Dette er ikke noe snakk om at de kan ikke være inne med de. dattern din har krav på det.
Løvemor77 Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Støtter de øvrige innleggene her om at du ikke bør gi deg før du får innfridd det hun har krav på. Men når kulda kommer, har du forsøkt å smøre ansikt og hender med kuldekrem? Datteren vår fikk utslett i ansiktet av kulda. Jeg smurte på Elizabeth Ardens Eight hour cream - ikke fuktighetskremen, men den fete salven - og da var eksemet borte etter to dager. Jeg har atpoisk eksem selv, og har erfaring med at den kremen gjør underverker på huden når den blir "kranglete".
HanseMo Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Støtter også øvrige innlegg. Ingen som skal fortelle deg at ikke datteren din skal få sove inne! Det MÅ de bare legge til rette. Dersom du trenger tips for kuldekrem eller eksemkrem anbefaler jeg deg disse produktene: http://www.norvis.no/produkter.php NORVIS: På Nordmanns Vis, har den beste kundekremen i Norge. Jeg har ikke selv erfaring med eksemkremen, men jeg har sett flere her anbefale den til atopikere, dessuten har de en god barnekrem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå