Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er datteren min 4 uker gammel.. Hvor stor er da sjangsen for å få kolikk?

Hun veide ikke mer enn 2110 g når hun vart fødd, så på sykehuset fikk hun collett (mme) i tillegg til morsmelk.. Hun reagerte ikke på det, og hadde ikke hard mage eller noe som helst.. Nå stresser jeg veldig mye med ammingen, barnet får i seg mine stresshormoner, så jeg lurer på å begynne med collett.. Siden hun tålte collett på sykehuset, tåler hun det like bra nå også, eller kan hun reagere med skrik og magevondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det ikke godt å si hva årsaken til kolikk er. Mange kan få det pga låsninger i nakke og/eller rygg, gjerne i forbindelse med fødselen...men der er og ukjente årsaker. Tviler litt på det har med mme å gjøre, men nå er ikke jeg lege da, så det vet jeg ikke.

Når det gjelder mme er det bare å prøve seg frem. Du kan jo begynne med Collett og se hvordan babyen reagerer? Om det ikke går kan du jo prøve et annet merke, f eks Hipp? Noen babyer tåler ikke vanlig mme pga allergi, og da kan du kjøpe en mme for det. Det finnes alltids en løsning :-)

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg heller kontaktet helsestasjonen og snakket med dem om ammingen, det at den stresser deg. Snakke med en ammeveiler eller liknenede. Det er jo det beste for barnet og få morsmelk:) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...