Miranda_ Skrevet 26. desember 2009 #1 Del Skrevet 26. desember 2009 Håper noen kan gi meg råd. Jeg er i første svangerskap, og har hatt vondt på den ene siden i korsryggen siden uke 9. Jeg har ikke tidligere pleid å ha ryggproblemer, men jeg har merket denne muskelen såvidt etter joggeturer osv før jeg ble gravid også. Nå har det tatt temmelig av. Jeg er bra i ryggen så lenge jeg står og går, og når ryggen er uthvilt om morgenen. Men ellers har jeg problemer med å reise meg opp fra stoler og sofa, jeg kan absolutt ikke ligge på sofaen, og selv når jeg går kan det plutselig "rykke til" i muskelen. Jeg nevnte dette for legen da jeg var på svangerskapskontroll. Svaret hans var: Hold deg i aktivitet, tren gjerne, og ellers må jeg regne med at bekkenet løsner litt etterhvert. Fysioterapeut eller kiropraktor var det ingen vits i. Jeg syntes dette var et veldig passivt svar. Jeg lurer på følgende: Hvordan finner jeg ut om dette er plager som skyldes bekkenløsning eller om det er mer tilfeldig ryggvondt som har rammet meg nå? Og er det da fysioterapeut, kiropraktor, manuellterapeut, akupunktør, naprapat eller gudene vet hva jeg bør kontakte? Blir temmelig fortvilet hvis dette bare skal bli verre de neste 25 ukene... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141176014-er-dette-bekkenl%C3%B8sning-og-hvordan-er-veien-videre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå