Idun Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Nå har jeg kapitulert. Neste uke tar jeg med snuppa til legen etter 10 mnd søvnhelvete. Vi har prøvd alt! Leggerutiner, Karin Naphaug, legeundersøkelse (hun er frisk), helsesøster, skrikekur, kosekur, senga vår, homøopat... Snuppa har ennå ikke sovet en hel natt i sitt 15,5 mnd lange liv. Det går på tverke både for henne og oss nå, vi er fastkjørte og utkjørte. Det er drastisk med Vallergan, men jeg må bare ha et håp om at noe kan hjelpe. Får jeg høre hva dere mener, og om dere har erfaringer, evt hørt om osv... Gi meg gjerne ris, men døm meg ikke...
Mor Løvehjerte Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Jeg har ingen erfaringer når det gjelder sovemedisin til barn, men ønsker dere all lykke! Håper 2010 blir tidenes sovår i familien deres! ) Sov godt, og drøm søtt!
Varm melk med honning Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Hva gjorde homeopaten? Vi vurderer det. Vi har en på 16 mnd som sover dårlig. Ikke kommet så langt at vi vurderer sovemedisin enda, men jeg skjønner deg godt. Lykke til!
SannaMor Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Hva med å teste med en halv tablett Zyrlex ell først? Jeg tar meg en allergitablett i ny og ne i perioder hvor jeg sover dårlig. Spesielt når jeg har ligget i helspenn av nervøsitet over at snuppa kan våkne. Legevenninden min som anbefalte det, hun kaller det sovemedisin . Man sovner ihvertfall veldig lett på ny etter en vekking... Det står på pakken at barn kan ta en halv tablett og jeg tror jeg hadde prøvd det om jeg var helt desperat. Men lalala man skal vel kanskje høre med en lege først med sånne små...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 prøvde vallergan med datera mi, fordi hun ikke sovnet eller sov på natta.. Da 18 mndr. Etter 1 uke gav jeg opp. For hun var fortsatt like urolig og våken på natta, ble bare sur og grinete på dagen. På sønnen min da 14 mndr, som heller ikke ble et sovebarn slik jeg bestilte, prøvde vi av og på i en periode på 2 mndr. Han sov noe bedre. Gikk fra å være våken 1-2 ganger i timen og ofte være våken 1-3 timer til å bare våkne 1-2 ganger. Nå er han straks 2 år og våkner 1-2 ganger uten å være våken over lengre perioder. Han har derimot slitt mye med falske mandler og ekte mandler, og ette roperasjon om 1 mnd håpe rvi han får det bedre og klarer å sove.
Diamanten Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Hei:) Vi har en gutt på 18mnd som ikke har sovet en natt igjennom siden han var født.. Vi har prøvd alt fra å ha han i senga vår, ligge på madrass siden av hans seng, på med lys, av med lys etc... Vi har vært hos kiropraktor han hadde 3låsninger som er rettet på men sover like dårlig. Vi har tatt alergitest og han har et lite utslag av melkealergi. Kuttet alt som har med melk å gjøre men sover like dårlig. Vi har prøvd Han legger seg fint om kvelden kl 19 og våkner flere ganger om natten. Vi har prøvd Vallergan i 1mnd, men det hjelper ikke. Det ble egenlig litt værre for han er så omtåket når han våkner at han vet ikke hvor han er å blir mer sutrete og slapp dagen etter. Vi har kuttet det ut.. Jeg er rådvill jeg også og holder å gå på veggen... Vi sover på skift siden av senga hans. Masse lykke til:) skriv et inlegg om du finner noe som hjelper... hilsen meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå