*julybirth* Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 etter 2 sa /utskrapninger, siste 3 dager før jul... for andre gang på rad, er det noen andre som har vert uheldige 2 eller flere ganger på rad for så å klare det alikevel ? mister liksom litt motet.... burde man ha opphold selv om man har mistet 2 ganger / hatt utskrapning? legen sa 3 mnd, men ser at mange får så forskjellige besjheder.... er jo en evighet det, ... er ikke 1 mnd nok til å bygge opp slimhinnene da liksom ? bare lurer jeg, ..... er så tomt , lure på hvor lenge jeg skal være uheldig, ... noen andre ? dele erfaringer ?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Hei! Da er vi flere i samme båt... Jeg har også mistet fler ganger på rad, første gang tvillinger i uke 12 i MA, deretter en spire i uke 10 i MA og i høst testet jeg svakt positivt i over 1 uke før mensen kom brått og brutalt 5 dager på overtid, tror det var en SA, men jeg var aldri hos lege da. Første gang fikk jeg utskraping, andre gang medikamenter. Prøver fortsatt og håper det går bra neste gang. En må bare prøve å holde motet oppe så godt en kan, og være optimistisk, for en gang er det vår tur :-) Jeg kommer ikke til å gi meg før jeg holder en liten baby i armene mine, selv om det innebærer å miste flere ganger, den sjansen tar jeg - for baby vil jeg ha :-D Klem fra
*julybirth* Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2009 uff da så leit å høre.... optimistisk er jeg og, gir ikke opp nei, men det skal ikke være et jagetter å få det til og, men kjenner jo at jeg absolutt ikke har mindre lyst nå etter 2 sa heller.... har du vært til noen utredning da , ? vet du hvordan det foregår ? tenker på hvis jeg er uheldig neste gang... hva med deg, har du fått beskjed om å vente 2 - 3 mnd før du forsøker igjen? synes 3 mnd er lenge jeg som jeg fikk beskjed om , er ikke 1 mnd nok da, ? hva om det skjer uansett da, kan det ta noen skade ? må jo gå uten pille til jeg får igjen mensen, er ikke like lett det ..... iallefall for meg, rart å bruke annen prevansjon utenom pille med sambo liksom... ikke noe godt heller.. lykkke til til deg og , mange klemmer, håper du har hatt en fin jul alikevel.. babystøv sendes ********************************************
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Hei igjen :-) Har ikke vært til utredning ennå, men har gått på 3 doble pergokurer for å få en liten dytt. Gyn har sagt at dersom jeg ikke blir gravid innen mai 2010, da er det 2 år siden vi startet prøvingen med nr 2 må vi vurdere IVF eller AIH. Nå er mannen så lei prøvingen og har ikke lyst til å gå videre med utredning, men vi får se. Får ta det opp og snakke om det over nyttår. Skulle bare ønske spiren satt og ville bli der i mellomtiden. Har hatt en fin jul og koser meg med god mat og drikke :-) Vi har forresten prøvd igjen med en gang etter at vi mistet vi da, ventet bare en mens før vi prøvde på nytt, noen ganger går det fort å bli gravid igjen, mens andre ganger bruker kroppen lang tid på å bli klar igjen. Ønsker deg også lykke, lykke til og ha en fortsatt god jul. Vil bare tipse deg helt til slutt om forumet, ufrivillig abort, der er det mange i samme situasjon, det hjalp ihvertfall meg å komme meg videre. Stor trøsteklem fra
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Hei! Først og fremst vil jeg si at det var leit at du måtte oppleve dette..... Det ER vondt nå. men det blir bedre etterhvert. Selv hadde jeg en exu i april, så fikk vi beksjed om å vente 1 mens. Ble gravid med en gang etter å ha ventet 1 mens, men det endte dessverre i MA og utskrapning. Da fikk vi beskjed om å vente minst 2 mnd helt til han hadde tatt en ny kontrol på meg og da fikk vi klarsignal igjen. 1. pp vi prøvde da skjedde ingenting, men 2. pp ble vi gravide igjen som endte i SA. Da fikk vi beskjed om å vente 1 mens før vi prøvde igjen og jeg ble gravid med en gang igjen og er ganske nygravert nå- Testet pos på julaften. Så jeg kan ikke helt ennå si at det gikk bra til slutt, for det vet jeg ikk ennå, men jeg har go-følelsen denne gangen:) Når det gjelder ventetid etter en abodt så tror jeg at infeksjonsfaren er mye større etter en operasjon enn en vanlig SA og at det er derfor man skal vente 1-3 mens. Jeg ville i alle fall ventet 2 mens, men mener det skulle holde altså. uansett så tror jeg ikke du blir gravid før kroppen er klar igjen... Ønsker deg masse masse lykke til og vi er her hvis du lurer på noe eller trenger støtte. Vi er mange her inne med en trist babyhistorie i kofferten dessverre..... Stoooooor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå