Gå til innhold

Nå slutter ungene å putte ting i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære fant en avtygd tannpirker under sokken sin.Vi leitte men fant ikke den farlige spisse biten så vi tømte støvsugerposen å der var den thank god.Hun kan også gå i bosset har vi sett så vi må stadigt passe på henne.Når er det dem sånn ca slutter med å putte ting i munnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok veldig individuelt, sønnen min har faktisk aldri puttet ting i munnen (unntatt når han var liten baby og vi ga ham en bitering o.l.). Jeg er lærer og har en 2. klassing som putter alt h*n finner i munnen, men det er nok et ekstremt tilfelle :-)

Skrevet

det varierer litt, men barn kan finne på å putte de merkeligste saker i munnen til de er ganske store. Datteren min er 2 år og 3 mnd og for en stund siden trodde jeg at endelig var vi over den verste perioden med å putte alt i munnen. Men nei da....plutselig gjør hun det igjen. Plastelina, perler og alt mulig rart.

Jeg jobber i en barnehage med barn fra 1-4 år og selv 4 åringene kan finne på å putte ting munnen, gå og tygge på en perle eller lepomadekork etc.

Skrevet

Vår eldste slutta rett etter han var ett år, da hadde han begynt å leke "ordentlig" med ting og brukte hendene flittig. Satt sammen to duploklosser og hadde spe begynnelse på knoppe puslespill på ettårsdagen. Sjelden jeg ser han med noe i munnen faktisk, enda det er jo vanlig at ganske store barn sutter på snorer på klær, blyanter etc. Han er 2 1/2.

Yngste på 10 mnd er i aller værste putte i munnen periode, håper han slutter like tidlig som storebror! Er så mye lettere å ha de med ut også når de ikke putter stein i munnen etc.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei

Min eldste blir 5 i mai og putter fremdels ting i munnen, tygger og styrer. Har forklart henne at hun ikke må spise på alt, men det går liksom ikke inn, så det kan nok vare lenge dette. Håper det gir seg snart : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...