Gå til innhold

Migrene!! Jeg dauer snart.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd? Har helt sinnsyk migrene og fått beskjed om å ikke ta migrenemedisinen min. Har klart meg med paracet noen uker nå, men i dag var jeg ikke langt unna å ringe både legevakt og ambulanse, så da måtte jeg rett og slett ta en tablett. Noen andre i samme situasjon? Eller som vet om noe migrene-medisin kan taes under svangerskap? Bruker Zomig til vanlig... Setter stor pris på all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme! Bruker selv Zomig til vanlig, men under graviditet og amming skal det ikke brukes. Jeg fikk resept på Paralgin Forte (stikkpille) som skal tas sammen med 1 Paracet. Hjelper litte granne en liten stund iallefall.. Lykke til!

Skrevet

Ok, må høre med legen min når jeg skal dit 4.januar. De siste dagene har vært helt forferdelige, orker ikke engang gå ut døren. Paracet hjelper slik at jeg får sove et par timer om natten, men migrenen er der like fullt når jeg våkner igjen... Har lest at Zomig ikke forårsaker fosterskade, men de kan ikke anbefale det så lenge det ikke er testet ut. Noe de selvfølgelig ikke kan gjøre ettersom testing på gravide ville vært mer enn på kanten... Tenkte jeg skulle få legen min til å ringe en nevrolog eller noe og høre hvilke alternativer jeg har. Tok Paralgin Forte en ukes tid for mange år siden og slet med magen i 6 måneder etterpå. Fikk beskjed om at det kunne være noe med fargestoffet...?

Tusen takk i alle fall, skal gi en lyd hvis jeg finer en mirakelkur!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...