Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Fikk fotbad med masasje av mannen min til jul og har bare så lyst til å prøve det, ha noe å varme føttene i og slappe av med. Men da jeg leste bruksanvisningen stod det at gravide måtte snakke med legen før bruk. Noen som vet hvorfor??? Har ingen sykdommer og har ingen svangerskapsplager med hovnebein eller lignene.
Ccathrine Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Det var merkelig, for her ligger jeg å koser meg i massasjebad annen hver dag og stor koser meg:) Jeg har også lest at fotbad skal være bra for gravide siden det hjelper til å forebygge imot vannoppsamling i kroppen. Så personlig hadde ikke jeg bryd meg og satt beina i badet og kost meg masse:)
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2009 For å være på den sikre siden venter jeg til mandag med å kose meg med fotbadet. Må til legen uansett med 2 åringen min for å sjekke om hun har uvi (snakka med legevakta i kveld og fikk beskjed om å vente til da om hun ikke får feber). Så da spør jeg legen i samme slengen. Har en fantastisk fastlege, som svarer på flere spm selv om en får akutt time.
juni2010mamma Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Jeg fikk fotbad til jul som jeg gleder meg til å prøve. Tanken på at det ikke skulle være bra for gravide hadde nok ikke slått meg. Jeg er av de som ikke leser bruksanvisningen så nøye. Tar nok den sjansen:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 det er den massasjedelen som visstnok ikke skal være bra, hvorfor aner jeg ikke. Har vel noe med vibrasjonene man får. Samme med massasjebadekar, det hadde jeg i alle fall ikke turt tror jeg, men så har jeg mistet 3 ganger før og er litt ekstra forsiktig også da Hør med legen du hva h*n sier så slipper du å evt angre i ettertid på at du brukte det. Kan jo bruke det uten massasjefunksjonen da.
TBmaibaby2010 Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Jeg fikk også fotbad med masasje til jul, ønsket meg det også. Står ingen ting i bruksanvisningen min om gravide. Men jeg har hørt andre si at det ikke er bra med fotmasasje eller fotpleie fordi det kan starte fødselen....? Har også et gavekort til hudpleie og tenkte på fotpleie, men er litt forrvirret. Leser og hører to forskjellige ting at det ikke er bra og at det skal være bra for hovne føtter og vannsamling!
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Hm, det hadde jeg ikke hørt før, men noteres bak øret til slutten av 3 trimester:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå