Gå til innhold

HJELP. Hva hadde dere gjort? Uff. Å Porsgrunn har tatt juleferie

Anbefalte innlegg

Har virkelig hatt litt hetta de siste dagene................ Holder på med søskenforsøk nå.

2 desember begynte jeg på nesespray, en dusj i begge neseborr morgen og kveld.

23 desember skulle jeg begynne med puregon sprøyter 125 enheter på morgenen + en dusj i et neseborr morgen og kveld.

Grunnen til at jeg har gått på nesespray en uke lenger enn normalt er pga av at Porsgrunn har juleferie nå. Skal på ultralyd av eggstokkene lørdag 2 desember. Regner da med uttak mandag 4 januar og innsetting onsdag 6 januar om det blir som ved 1 forsøket i 2007.

Her kommer problemet mitt;

22 desember sent på kvelden gjør jeg klar puregon pennen. Titter på medesinskjema mitt og syns det ser ut som at det er så mange sprøyte dager i forhold til hva jeg har av medisiner.

Jeg har fått resept på å tatt ut puregon 600ie x 2. Så det vil si at jeg har 1200 enheter med puregon.

På skjema skal jeg ta 125 enhter 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31. desember og 1 januar. Det er totalt 10 dager med sprøyter

10 x 125 = 1250

Det vil si at de har gitt meg 50 enheter forlite i forhold til hva jeg skal ha.

Ringte Porsgrunn 23 desember på morgenen, men de hadde tatt juleferie.

Da stod jeg der da, med et STORT problem.

Jeg fant ut at jeg hadde to valg:

1. Gå en dag lenger på nesespray (med start den 24 desember i steden for den 23 desember). Sånn at jeg fikk 9 dager med 125 enheter.

2. 9 dager med 125 enheter puregon og 1 dag med 75 enheter.

Jeg valgte å å ta nummer 1.

Jeg tok fram medisin arket mitt fra forje fersk forsøk som er akkurat to år siden.

Da tok jeg også puregon 125 hver dag i 7 dager, så var jeg på ultralyd. Måtte da ta 125 i 2 dager til. Så da var det totalt 9 dager med sprøyter. Hadde egguttak to dager etter dette, å var da litt overstimulert (Hadde masse væske i buken, å var dårlig i flere uker).

Så da tenkte jeg nå at en dag ekstra med nesespray kan vel ikke ha noe å si, å siden jeg ble litt overstimulert sist så er det vel like greit at det ikke med en dag ekstra med sprøyter. Å risikere å bli enda mer overstimulert.

SÅ DA VIL JEG SPØRRE DERE, HVA HADDER DERE GJORT OM DERE FANT UT AT DERE HADDE FÅTT LITT FOR LITE MEDISINER, OGSÅ HADDE KLINIKKEN HATT STENGT, SÅNN AT DERE IKKE HADDE HATT NOEN Å RÅDFØRT DERE MED.

HAR JEG TATT FEIL VALG. UFF, GÅR Å TENKER PÅ DET HELE TIDEN. ( Men det værste som kan skje er vel at jeg evt må få en ny resept også gå noen dager ekstra på sprøyter også komme inn på en ny sjekk)

Så sant ikke noe annet skulle dukke opp da selvfølgelig.

Vil høre med dere jentene her inne, der er jo ekspertene og sitter med masse erfaringer.

Fortsatt god jul til dere.

KLEM

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Tror du kan slappe av jeg. Det verste som skjer er at du må gå en dag "ekstra" på sprøyter før du kan hente ut eggene. Du skal jo uansett inn på UL før du henter ut eggene så de ser jo da hvordan du ligger an i ruta :)

Takk for svar Bjørnen. Var egentlig det jeg kom fram til også, men ville høre med dere jentene her inne og på babyverden. Håpet at en av dere som er "gamle i gemet" ville svare. Du har jo vært gjennom dette flere ganger.

Lykketil med svangerskapet. Er innom Assistert bef og gravide slitere hver dag. Så jeg følger med på dere alle sammen. Syns det er ille spennende. Så jeg er en liten snok;o)

Klem

Jeg tror du har nok Puregon, jeg! Det er alltid litt ekstra i ampullene. Jeg brukte 300IE og 600 IE-ampullene. Det var for mye i alle sammen. Jeg fikk beskjed fra klinikken at det er ca 350-400IE i en 300IE-ampulle.

Vet ikke om dette var betryggende, men.. Dette med overstimulering tør jeg ikke uttale meg om..

Lykke til!!

Annonse

Hei.

Kjenner lite til dette da jeg ikke bruker Puregon, men Gonal-f. Men ville bare si at det nok ikke er noe problem om du starter en dag etter - bedre det en vil jeg tro på langt regime.

Send en mail til de du evt. Trine skulle innom kontoret i Porsgrunn på mandag/tirsdag for å lese mail selvom de er stengt til over nyttår.

Selv er jeg i gang i dag på kort regime med første sprøyte i morges, og skal også til Porsgrunn på ul lørdag 2.januar:=)

Masse lykke til, ser ut som om vi skal ha uttak og innsett samme uke:=)

Takk for svar jenter.

Å til deg to snart tre,

så spennende at vi skal inn samtidig.

Kanskje vi er der samtidig uten å vite det;o)

Tror nok at jeg har tatt det rette valget med tanke på at jeg ble litt overstimulert sist. Var i dårlig form i flere uker, hadde masse væske annsamling i buken og flere store cyster.

Så turde ikke ta sjansen på å gå en dag mer på sprøyter enn forje gang.

Skjønner at du er bekymret, det hadde jeg vært også, men jeg kan trøste deg med at det er 100 enheter ekstra i hver ampulle med puregon, så da skal du ha nok medisiner. Jeg har selv prøvd det flere ganger og det stemmer:-)

Håper dette var til hjelp og at du klarer å slappe av:-)

Lykke til videre:-)

Da jeg skulle begynne på sprøyter i sept. oppdaget jeg at Haugesund hadde glemt å gi meg resept på orgalutran. Skal si jeg fikk panikk! Heldigvis klarte de å ordne det i siste liten.

Har fått nytt behandlingsopplegg nå og denne gangen har jeg gått gjennom alt for å være sikker på at det ikke mangler noe. Vet ikke når vi skal begynne da, men... Dosen på gonal-f er 3 ganger større enn den jeg hadde sist. :-//// Kommer jo til å eksplodere da tenker jeg.

Følte litt den panikken igjen når jeg las dette innlegget.. Men de erfarne her sier at det er ikke så farlig så da går det nok greit. :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...