Gå til innhold

Er jeg helt teit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går rundt og bekymrer meg for tiden, og håper noen av dere har hatt det lignende og kan fortelle meg at jeg er dum som tenker sånn..

Saken er den at jeg har vært ekstremt plaget med kvalme og tretthet siden midt i uke 5. I uke 8 forsvant alle sympt. og jeg ble selvfølgelig veldig bekymret, var på UL der alt var greit, og like etter satte kvalmen inn for fullt igjen. Er 11+1 i dag, og nå er alle sympt forsvunnet igjen. Kvalmen er gone, må ikke opp om natten for å hverken spise eller gå på toalettet, og brystene er ikke ømme. Vet jo at det er tiden for at ting skal bli bedre nå, og baurde jo bare si takkk og amen for at kvalmene er borte, men allikvel surrer det i bakhodet mitt at "tenk om det er noe gal!" Vet jo at det er fint lite jeg kan gjøre med det, men føler jeg ikke vil fortelle folk at jeg er gravid i tilfelle det er noe gale.

Har jo to barn, men er 8 år siden sist jeg var gravid, så husker ikke hvordan det var da. Noen andre som har mistet alle symt og kan berolige meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!!

Jeg er 11+6 idag, og har også hatt symtomer av å på, men man må jo tenke at alt er ok! Jeg har fått tilbake trøttheta og noe av kvalmen igjen, men jeg må opp om "natta" (morgenen) for da er det ekstremt trangt i urinblæra hehe.... :o)

7 år siden sist jeg var gravid, men jeg plages med stikk/strekk i livmora (på sidene) men trøster meg med at det bare er den som vokser... :o)

Men er normalt det du skriver, at symtomene forsvinner no å da... :o)

Jeg har fortalt alle jeg nå :o)

Bare kose deg med graviditeten din du, og nyt tia... Så lenge du ikke blør er som regel alt ok :o)

Skrevet

Heisann og tusen takk for svar!:-)

Godt å høre at vi er flere:-) er også plaget mye med smerter i sidene, får de ved brå bevegelse av magen og spes når jeg ligger i sengen og må hoste eller nyse, da må jeg trekke beina helt opp til meg. Jeg og tenker som du der, at de smertene er bra, for de er tegn på at livmoren vokser. Husker jeg hadde ekstreme sånne smerter med førstemann.

Skal prøve å slappe av, er jo ikke noen tegn egentlig på at noe er galt, men er lett for å overbekymre seg når en er gravid tror jeg. Gleder meg til jeg kan kjenne bevegelse så jeg slipper disse tankene:-)

Skrevet

Stikke smertene er plagsomme, gjør akkurat det samme som deg når jeg skal nyse og hoste he he.

På første legesjekken min så sa legen at det kommer en tid der du mister alle symptomer, det er helt normalt og bare nyt denne perioden. Så en liten stund etter finner du ut at JA jeg var visst gravid! for da kommer symptomene for fullt igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...