Gå til innhold

For sent ute?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var mye inne på disse sidene i 2005 da jeg fikk en attpåklatt og det jeg da trodde var mitt siste barn.

Kort fortalt gikk det ekteskapet ad dunders, og jeg har etter noen vonde år truffet en fantsastisk mann som ikke vet hva godt han skal gjøre for meg og mine barn.

Han har 2 små jenter fra før, jeg har 3 barn som er henholdsvis 21, 16 og 4 år.

Nå har vi veldig lyst på et felles barn, men jeg er veldig usikker på om jeg kan bli gravid i min alder. Er 39, blir 40 til sommeren. Helsen min har vært noe preget av en meget tøff skilsmisse, og jeg røyker. Nå skal jeg slutte å røyke i januar slik at ting ligger litt mer til rette for en befruktning.

Jeg ble ikke lett gravid med min ex, og tenker jo da på om det vil være slik med min nye kjæreste også.

Er det noen på disse sidene som har vært i denne situasjonen, og hvordan gikk det med prosjekt bli gravid?

Hvor lang tid brukte dere?

Helsetilstand?

Er det noen sammenheng mellom oddsene for å bli gravid og det at man tidligere har hatt flere vellykkede sv.skap?

Det er 4 år siden sist jeg fikk barn, da var jeg nær 35 når jeg ble gravid.

Nå vil jeg nærme meg 40 i prøveperioden.

Jeg hadde satt umåtelig stor pris på om dere som er/har vært i denne situasjonen kan dele deres erfaringer med meg, og gjerne tips om hordan man selv kan bedre oddsene for å bli gravid.

Ha ellers en fredfull jul alle dere flotte modne damer:-)

Hilsen en som drømmer om en ny start.

Fortsetter under...

Hei og God Jul.

Jeg trodde heller ikke jeg hadde stor sjanse til å bli gravid, fordi jeg røyka mye i mange år, i tillegg til at jeg hadde passert 40. Jeg slutta å røyke for 1 1\2 år siden, (uten at jeg tenkte på å bli gravid igjen på det tidspunktet). Leste på nettet om noen kjærringsråd som jeg prøvde ut. Er nå akkurat fylt 41, og gravid i 8 uke. Jeg drakk salvie-the noen dager før eggløsning, kombinert med litt slimløsende hostesaft (ikke blandet sammen :o) ). Salvie skal visstnok øke fruktbarheten, og slimløsende hostesaft letter spermienes ferd inn til egget. Jeg vet ikke om det var dette som var avgjørende, -men det skader ikke å prøve det ut. Hadde forsøkt litt til og fra siden mai, men tok ikke salvie og hostesaft før i november.

Min helse er for øvrig bra, og jeg har en gutt fra tidligere som er snart 14 år.

Lykke til med røykeslutt og "ny start"! :o)

Lykke til med røykeslutt og å bli gravid!

Hvis du ikke har noen grunner til ikke å være fruktbar, kan det godt hende det var like mye kombinasjonen av deg og din ex, og du kan oppleve noe helt annet nå. Det blir spennende, du får rapportere tilbake hvordan det går!

Jeg er selv 40 og gravid. Riktignok ikke-røyker, men har ilikevel strevd både med å bli gravid og særlig med å beholde. Har en datter på 9, men ellers har vi ikke klart å få flere, så vi ga opp for tre år siden, og da graviditeten var et faktum i høst var overraskelsen stor, men enda større da jeg kom over i 2. trimester og fortsatt var gravid. En vet aldri! Tror du har gode sjanser jeg.

Gratulerer så mye til deg. Fantastisk at du er gravid og godt ute i svangerskapet etter så lang tid.

Tror ikke det er noen fysiske grunner som skal hindre en eventuell graviditet hos meg, utover alderen min. Har også lest som du nevner at noen par har dårlig graviditets kjemi, og at ved bytte av partnere smeller det til:-) Er også det jeg håper på.

Jeg har aldri hatt noen problemer vedrørende forsterutviklingen i mine tidligere svangerskap, men har hatt beintøffe svangerskap da, så regner med kroppen fikser dette. Er ellers punktlig som en klokke i syklusen så er forholdsvis trygg på at sytemet funker der. Har imidlertidig lest et sted her inne at punktlig eggløsning ike nødvendigvis tilsier friske egg, så vi får se.

Skal gi rapport dersom(vil helst si når) jeg blir gravid.

Masse lykke til med ditt svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...