jenny01 Skrevet 23. desember 2009 #1 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei Jeg er ny her inne, nettopp fylt 40 år. Har 3 flotte barn på hhv 17, 14 og 6 år. Jeg var ferdig med barn da jeg fikk minstemann, og har følt det hele tiden siden han ble født. Har kost meg med de jeg har og faktisk sett frem til at de blir større og mer selvstendig. Alle disse meningene har jeg hatt helt til for noen uker siden, da satt min samboer og jeg og snakket om at vi kunne tenke oss et barn til! Vi føler begge at vi ønsker å få enda et barn å være glad i, 4 barn er slettes ikke avskrekkende mtp på at de to eldste er så store. Vi har hatt flere samtaler rundt dette og vi gleder oss ved tanken på et barn til. Vi har bestemt oss for å prate litt mer om dette og vente litt med prøvingen for å være helt sikre. Rart i grunn at jeg, som de siste årene har vært helt ferdig med svangerskap, nå igjen titter litt ekstra på gravide og barnevogner :-) Jeg vil vel være 41 år når jeg eventuelt får et barn til, jeg syntes ikke det er så ille, er frisk og sunn, trener flere ganger i uken. Er vel mer spent på hva mine to eldste barn vil si. Eldstemann vil være 18 år da.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141172304-%C3%B8nske-om-barn-nr-4/
Lille_Trille<3 Skrevet 9. januar 2010 #2 Del Skrevet 9. januar 2010 Heissan.. Jeg forstår deg veldig godt selv om jeg har tenkt og vurdert det å få nr 4 i over ett år nå,så har endelig avgjørelsen blitt tatt.. Skal prøve å få nr 4.. Vi har tre barn...den eldste blir 15 i mars og den yngste er 10 år,blir 11 nå i åa..og selv blir jeg 37 år i år...så ikke noen ung jente lenger...hehe.. Jeg var også helt sikker på at vi var ferdige når minstejenta ble født men plutselig kom følelsen over meg igjen og nå er jeg helt syk bare jeg ser en baby.. Leser en del om at det er en litt større risk å få barn som voksen, men tenker at hvis jeg har fått tre friske og fine unger før så er det vel ikke noe værre å få barn nå enn for de som er godt voksne å får sitt første barn.. aqinom Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141172304-%C3%B8nske-om-barn-nr-4/#findComment-141246096
Mamma til Sofie + 2 i magen! Skrevet 10. januar 2010 #3 Del Skrevet 10. januar 2010 Hei! Synes ikke 40/41 år er for gammelt til å prøve å får barn. Jeg fikk første 4 mndr før jeg fylte 40år, og tanken streifet meg aldri om at jeg var for gammel til å få flere. Fikk faktisk kommentarer om at "det blir bare en da!"... Utrolig. Vi ønsket oss en til og jeg tenkte å prøve så jeg kunne føde før jeg ble 43 år, men når den grensa var nådd så var ikkejeg klar for å slutte å prøve. Kan ikke si at det var noe stresset prøving, men de siste mnd tok jeg akupunktur. Da ble jeg litt mer fokusert på å prøve, på godt og vondt, men det funket bra så i vår ble jeg gravid igjen. Og på ul i uke 15 oppdaget jeg at det var tvillinger!! Det var en overraskelse det! Nå er jeg 32 uker på vei og venter eneggede jenter og er veldig glad og spent!! Så det må dere huske når dere er så "gamle" at det er økt sjanse for tvillinger!! Typisk når man har 3 barn og har bare sååå lyst på en til - da kommer det 2!! Lykke til begge dere to! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141172304-%C3%B8nske-om-barn-nr-4/#findComment-141251449
gravid 67 modell:-)har født Skrevet 11. januar 2010 #4 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei på deg Nuska01 Jeg er innom og titter litt på dette forumet, selv om jeg ikke lengre er gravid, men har en nydelig prins liggende i vuggen ved siden av meg. Jeg er 42, blir 43 i juli, og fødte attpåskatten vår i midten av november - ca 3 uker før termin. Og det er rett og slett bare helt fantastisk å bli mamma igjen i såpass voksen alder. Jeg nyter det på en helt annen måte enn hva jeg gjorde med de 2 store ( snart 21 og 18). De synes også det er stas med lillebror,selv om eldstemann nok ble veldig sjokkert over at vi skulle ha barn igjen. Svangerskapet mitt gikk veldig fint. Ikke mer slitsomt enn da jeg var noen og tjue. Var sykemeldt siste tiden pga tendens til prematur fødsel, og dette gjorde nok at jeg var mye mindre sliten enn hva jeg ville ha vært i full jobb... For min del ble det keisersnitt fødsel, og formen etterpå var også upåklagelig - og vi fikk reise hjem etter 3 døgn på sykehus. Nå nyter vi hvert minutt med lillegullet, og er strålende fornøyd med at ikke alt blir slik du planlegger det (for dette var ikke planlagt for vår del - jeg trodde jeg var veldig ferdig med å føde og oppdra barn..). Jeg gleder meg over å skulle tusle hjemme med lillemann helt frem til høsten! Så det er bare å kjøre på:-) Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141172304-%C3%B8nske-om-barn-nr-4/#findComment-141257006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå