tiamor Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 Det finnes jo to (sikkert fler) oppskrifter på å steke ribbe. Hva gir garantert sprø svor. Skal nemlig steke ribbe for første gang og har en meeeeget kresen samboer som mener at KUN moren sin ribbe er best.. Nerver!!
aomeg Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 Driiit i snuingen.Det blir bare styr..Går helt fint uten.Trikset er å la den stå lenge nok uten å ta den fordi man tror den blir svidd.Bruk tid til å følge med på slutten.Lykke til!
snart mor til 3 små Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 Har lurt veldig på dette selv.. Samboeren min ELSKER ribbe så jeg har allerede laget det to ganger siste uken. Hehe.. Første gangen dampet jeg med aluminiumsfolie med svoren OPP i 45 min, deretter uten folien i litt over en time. Da ble ca halvparten av svoren sprø, resten måtte jeg styre litt med grillen for å få til. Andre gangen dampet jeg med aluminiumsfolie med svoren NED i 45 min, og så stekte uten folie i litt over en time. Og denne gangen var det kun to bittesmå ruter med svor som ikke ble sprø. Så jeg merket stor forskjell, alt gikk mye lettere når svoren lå ned først.. (Første gang jeg lagde ribbe for to år siden gjorde jeg også det, og det ble perfekt.) Samboeren mente også at svoren ble best når den hadde ligget nedover.. Lykke til! Hvis du instiller deg på at du skal få det til så går det helt sikkert bra, det er enklere enn du tror.
*gruffalo* Skrevet 23. desember 2009 #4 Skrevet 23. desember 2009 Jeg damper den alltid med svoren ned en halvtime først. Har den på rist med langpanne under etterpå, og pensler den jevnlig med kraften. Kraften bruker du også til brun saus:) Sett evt på grill di siste minutter...men følg godt med da! Lykke til:)
MammantilPatrick Skrevet 23. desember 2009 #5 Skrevet 23. desember 2009 Vi steker med svoren ned i 1 time, også resten av steketiden opp. Blir alltid sprø og god svor:)
Sånn kan det gå Skrevet 23. desember 2009 #7 Skrevet 23. desember 2009 Har alltid svoren ned i vann med aluminiumsfolie over først og det blir alltid perfekt resultat.
Siti Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 Hvor lenge med svoren ned med folie over? Og hvor lenge med svoren opp?
Libido- Skrevet 24. desember 2009 #9 Skrevet 24. desember 2009 Svoren blir fantastisk sprø og luftig av å steke den ned en time først. Slik som hellstrøm: http://www.tv3.no/content/view/19598/1632/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå