lindaa87 Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 har ett barn fra før,men husker ikke nårtid jeg ble kvalm. og det var ikke rent lite kvalm man var heller...
RISMOR Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Jeg er 6+2 og ble urven og MEEEGET sensitiv overfor lukter (røyk, brentlukt, matos mm) for 4 dager siden. Jeg spiser 2 Ritz kjeks før jeg reiser meg opp om morgenen, og har hittil ikke spydd. Holder nesa 'stengt' når det er sære lukter på gang, og krysser fingrene for at jeg ikke blir så kvalm som min mor var i sine svangerskap...
førstegang...1 Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Jeg er 8+3 og har ikke vært kvalm enda. Føler meg veeeeldig heldig.
missgs *OVERTID* Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Hos meg begynte det såvidt allerede rundt 4. uke..er nå 7+2 og er kvalm mer eller mindre hele tiden :/ VELDIG sensitiv for lukter, selv lukter jeg likte tidligere (samboers parfyme, svettelukt, røyk, enkelte matretter, kaffe etc). Rimelig slitsomt, for mange av disse luktene er vanskelig å unngå! Merker det går utover humøret også, jeg blir rett og slett ekstra grinete og småsur når jeg er kvalm og reagerer så sterkt på lukter som jeg gjør. Sex er utelukket, selv kroppskontakt som kos og klem er slitsomt og gjør meg værre - til sambos store fortvilelse!:S Forrige gang jeg var gravid, ble jeg dårligere og dårligere, til det mirakuløst nok gikk mer eller mindre helt over rundt uke 12-13 SÅ vi får krysse fingrene og hjelpe hverandre gjennom dette Tenk på den flotte premien vi får når det er over - selv om det er vanskelig å tenke positivt når det stormer som verst..hehe Lykke til jenter
Mille & lillegutt Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Om jeg ikke husker feil begynte kvalmen litt etter jeg fikk positiv test, ca 4 uker på vei tror jeg. Nå er jeg i min tiende uke og er kvalm og kaster opp som aldri før. Ble innlagt for noen dager siden pga alt dette.. Jeg har nok vært så "heldig" å ha blitt rammet av den ekstreme kvalmen...
towe_84 Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 jeg var bare såååå fornøyd intill fire dager siden, for hadde ikke vært noe kvalm, bare litt ekstra trøtt. Det skulle jeg aldri tenkt for plutselig kom kvalmen for fire dager siden, er 6+4 nå. Nå klare jeg ikke fungere de 4-5 første timene etter jeg har stått opp. Håper det gir seg snart..
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 kvalmen kom kastende på meg i uke 7.. er i uke 13 og har noe ennå,men fikk Afipran av legen som jeg tar 2stk av når jeg kjenner det kommer... funker som bare det
M&O+1 Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 Kom ca i uke 6 og gav seg i uke 9. Men jeg må enda være flink til å spise ofte og lite ellers blir jeg uvel og kvalm igjen... Må ikke bli for sulten og ikke for mett :/
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Var sinnsykt kvalm i uke 4,så ga det seg.. Og så nå er jeg i uke 6+4 og er bittelitt kvalm seint på kvelden bare.. Var ikke veldig kvalm i forrige sv.skap heller.. Jeg må ikke bli for mtt for da blir jeg kvalm.. Fin måte og ikke spise for mye nå i jula
gullis og snuppis Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Sist kom det brått og brutalt i uke 7. Ble kjempedårlig og kastet opp mye. Jeg er nå i uke 6, og spent på om kvalmen snart kommer. Har enda ikke merket noe, og håper virkelig jeg slipper!
lindaa87 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2009 takk for svar:) ifølge barnimagen er jeg 7uker på vei nå,men er bare trøtt og ør å litt rar i magen,mn har ikke spydd. håper på det beste:)
molle79 Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Kvalmen startet hos meg i uke 6 og jeg er fortsatt kvalm er nå 11+1, håper d snart gir seg.
Mustimus Skrevet 29. desember 2009 #14 Skrevet 29. desember 2009 NÅ! Er 5+2 på vei, mener det var noe slikt sist også, da gav det seg ca uke 9.
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 29. desember 2009 #15 Skrevet 29. desember 2009 kvalmen kom kastende på meg dagen jeg ble 6+0, siden så har det gått slag i slag, spyr for det minste lille i magen osv, er i en rimelig slapp periode....lukt osv tar helt knekken på meg, spes røyk... i dag er jeg 9+1 og for første gang har jeg klart å beholde det jeg har inntatt siden kvalmen kom.... jeg var kvalm med førstemann og men ikke i nærheten av dette, ikke spydde jeg heller...hehe mistenker en jentespire pga dette og alle de blæh kvisene som har rammet meg i ansiktet*ser ikke ut* kanskje likegreit at jeg er så dårlig at jeg ikke orker å gå ut...
desemberjenta06+spire Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 Det kom nå i uke 7... Ikke noe moro... Reagerer veldig på lukter og er litt småkvalm hele tida. Men verst på morgenen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå