RompeRock Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 Storesøster heter Signe. Pappan har falt helt for navnet Elias. Jeg er litt mer usikker, men synes generelt det er vanskelig med guttenavn. De forslagene jeg kommer med er for far out i følge pappan...;o) Hva synes dere?
Gjest Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 Jeg anser Signe som norsk, stødig og tradisjonelt. Elias er en døgnflue av et overpoppis-navn, selv om det er helt fint. Synes lillebror fortjener et like stødig navn. Signe og Viktor Signe og August Signe og Magnus Signe og Johan Signe og Albert Signe og Anton Signe og Olav Signe og Jens Signe og Nils Signe og Vel (sorry!) Signe og Bjørn Signe og Hans
Vipsenmamma Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 Enig med Kapabel. Signe er et flott stødig navn, Elias er et overmåte poppisnavn. Hva med disse Signe og Håvard Signe og Peder Signe og Torstein Signe og Vegar Signe og Halvor Signe og Jostein Signe og Truls Signe og Are Signe og Vebjørn
prebs Skrevet 23. desember 2009 #4 Skrevet 23. desember 2009 Enig med de andre - ville styrt unna Elias til norske, vakre Signe. Signe og Olav synes jeg er kjempefint, i tillegg til de foreslåtte over her.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 23. desember 2009 #5 Skrevet 23. desember 2009 Jeg ville som de andre, hatt et norskt og stødig navn på lillebroren til Signe. Signe er et nyyydelig navn, og det sto helt øverst på lista mi helt til vi fant ut at denne var en gutt:) Derfor kan jeg gi deg mine guttenavnalternativ: Vegard Tarjei Tolef Ådne Erlend Håvard
....().... Skrevet 25. desember 2009 #8 Skrevet 25. desember 2009 Signe er vakkert. Jeg ser for meg at Elias er 2020-versonen av Roger, Ronny osv. Ville valgt noe helt annet til Signes lillebror.
Tutto og snuppo Skrevet 25. desember 2009 #9 Skrevet 25. desember 2009 Einig med flesteparten av dei andre her. Elias er eit heilt greitt namn, men velsebroren til Signe fortener eit mykje finare namn! Namn som står godt til Signe er: Håkon Håvard Vebjørn Oskar Erlend Johan Johannes
RompeRock Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. desember 2009 Hehe, takk for synspunkter. Jeg er helt enig med dere... Jeg synes som sagt at guttenavn er veldig vanskelig, men har falt litt for Martinus. Dette er visst ikke aktuelt i følge min kjære. Syns det er fint og stødig, samtidig som det er ikke kjedelig. Vi har også vurdert Magnus, men jeg blir ikke helt fortrolig med det heller. Andre forslag jeg har hatt er: Frej (det ble veldig nedstemt. Greit nok, for det er jo veldig spesielt) Tarjei (også nedstemt) Eirik (nedstemt) Truls (nedstemt) Peder (har egentlig ikke fått noen synspunkt på dette) Jørgen (samme som Peder...) Huff, ikke enkelt dette! Men jeg tror nok at jeg legger ned veto mot Elias. Takk for hjelpa
Miranda C Skrevet 25. desember 2009 #11 Skrevet 25. desember 2009 Martinus liker jeg ikke., men Martin, Magnus og Marius er alle kjempefine navn Frej, Tarjei, Truls og Jørgen liker jeg ikke. Eirik og Peder er ganske fine Elias er også kjempefint, men enig med de andre, at det ikke passer helt til brors navn.
Miranda C Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 Mener søsters! Tenkte at broren var Sigurd, men det var Signe, som er et klart jentenavn:P
Madeleine80 Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 Liker det ikke særlig nei minner bare om Elias på barnetv ikke et navn på en liten gutt.Meen alle har forskjellig smak. Jeg vet mange som elsker det navnet.Har ei venninne som har en gutt som heter det samme.
~Fru R~ Skrevet 27. desember 2009 #14 Skrevet 27. desember 2009 Høres ut som oss for snart 3 år siden;) Pappaen likte best Elias, men jeg var veldig usikker. Jeg syntes derimot navnet var fint, men syntes det var litt vel populært. Vi valgte Elias til slutt og er kjempefornøyde! I ettertid er det ikke så mange her vi bor som heter det, 1-2 som er født samme år utenom vår gutt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå