Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har begynt å få litt utstående ører, han er 5 mnd. Han bretter ørene sine når han snur hodet mot siden eller når han sover. Prøver å rette de ut, men får jo ikke gjort det hele tiden. Er nå redd det er dette som har gjort at han har fått litt utstående ører. Ingen i vår familie har det, selv om jeg har litt rare ører;)Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke annet enn at man skal passe på at ørene ikke ligger brettet inne i luene og slikt, nettopp fordi de er så tøyelige i starten.. Men om din sønn får utstående ørene pga dette kan du sikkert spørre om på helsestasjonen. De har sikkert råd om hva du kan gjøre:)

Skrevet

Lillemor gjør det samme, og vi har sett det fra hun var ca 2 mnd gammel. Hvis du får noe svar fra helsastasjonen, vil du være så snill å skrive det her da?

Skrevet

Her så hadde gutten vår ører som lå helt inntil hodet når han ble født og har hatt det helt til rundt 3 mnd (tror jeg det var) da oppdaget jeg at de stod litt ut, så tenkte kanskje at hodeformen forandrer seg litt mens de vokser så det er sånn for en periode. Håper det. Ellers så passer jeg også på at de ikke er brettet når vi tar på lue.

Skrevet

ja håper det er det som gjør det. Gutten vår hadde også ører som var inntil hodet men nå er de utstående. Men han er jo helt skjønn fordi:)

Skrevet

D er helt vanlig å ha litt utstående ører,d er fordi ørene og hodet ikke står helt i proposisjon til hverandre. D retter seg etterhvert,så bare ta d helt m ro. Man får ikke utstående ører v at di bretter seg av og til ;))

Håper dette kan hjelpe ;))

Ha en riktig god jul og kos dere masse ;))

Skrevet

Prinsessa mi har også fått utstående ører. Prøvde i begynnelsen å passe på så de ikke lå brettet, men det var umulig. Hun snudde seg jo hele tiden ;p! Tapet de også i en ukes tid, men det ble bare upraktisk. Så lillejenta mi får bare være en liten dumbo ;) Søt er hun uansett! Og om det plager henne når hun blir større, er det mulig å gjøre en liten operasjon (det gjorde jeg :) )

Skrevet

Jenta mi har og utstående ører, men jeg synes det bare er sjarmerende :-) Er ikke noe å gjøre med det, er slik hun ser ut. Sånn er det bare.

Skrevet

Jeg ser hva du mener, og det gjør meg ingenting om gutten min har utstående ører, elseker han likevel. Men hvis det er noe jeg kunne gjort for at han ikke skulle få det så ville jeg jo gjøre det;)

Skrevet

Storebror hadde veldig utstående ører, var så vi et øyeblikk vurderte om vi burde reagere på det. Men nå er han 20 mnd, og helt fin :)

Så det går seg nok til!

Skrevet

Tror utstående ører er arvelig.

Lillesnupp her har gode store og utstående ører. Tanten hennes fikk en liten operasjon da hun var ca 12 år. Hvis det blir plagsomt utstående er det bare å ta denne operasjonen, det er en veldig enkel og grei operasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...