Lillesnuppis Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 Denne oppskriften er kjempe enkel. Lages til hver bursdag og hver eneste jul... Er ikke jul uten risboller :-) RISBOLLER: 1 pakke Delfia fett 2 plater kokesjokolade. ( mørk eller lys bestemmer du selv) 1 pisket egg puffet ris til passe deig. Smelt fettet og sjokoladen på svak varme. Avkjøles før du visper inne det piska egget. Hell oppi puffet ris til passe deig.. Ta en skje å legg det oppi muffinsformer. Hvor mye det skal være i hver form bestemmer du selv. Sett dem kaldt til dem stivner. Spises og nytes :-) Lykke til :-)
Hikken Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 Bare hiver meg på her og sier tusen takk, jeg ) Da skal jeg lage risblleretterpå! (og sara bernard.. og pepperkaker...*phui* Neste år skal jeg begynne i august!)
Gjest Skrevet 23. desember 2009 #4 Skrevet 23. desember 2009 Ja, denne er kjempegod!! 1 egg 2,5 dl melis 1 plate kokesjokolade 150 gr delfiafett 2 ts vaniljesukker Rør egg og melis til eggedosis.Ha så i vaniljesukkeret. Smelt fettet og smelt sjokoladen i fettet når det er lunket. Bland sammen med eggedosisen etter at sjokoladen og fettet er avkjølt. Ha i puffetris til ønsket konsistens. Husk at det bør være litt klissete, for de blir fort tørre når de stivner om man har for mye ris i
suseduse Skrevet 23. desember 2009 #5 Skrevet 23. desember 2009 Jeg liker ikke så godt risboller med delfiafett, men disse er knallgode! RISBOLLER 100 gram smør 6 ss sterk kaffe 1 plate kokesjokolade 2 egg 500 gram melis 10 - 15 dråper romessens (jeg bruker 10) Puffet ris Smør, kaffe og sjokolade smeltes og røres sammen. Avkjøles en stund. Egg piskes og røres inn Melis og romessens tilsettes og røres glatt. Rør i puffetris og. La det hele stå i ca. 5 minutter før bollene settes i formene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå