Gå til innhold

FÅR IKKE FRED!!! trenger hjelp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1.dag i siste mens ca.8/9 januar.Det er snakk om 2 kandidater.

Ubeskyttet sex natt til 25 jan. Tok angrepille ca halvannet døgn senere.

Vært gravid før og da merket jeg veldig godt symptomer kort tid etter befruktning. Da fikk jeg en kortvarig blødning 20 dager senere.(tok abort etter en stund i dette tilfellet).nøyaktig 20 dager etter nr.1 fikk jeg også en tilsvarende blødning slik som sist gang. Jeg tok graviditetstesten 10.februar, 16 dager senere på grunn av at jeg følte meg gravid slik som sist. Hadde vondt i magen da jeg hadde tatt noen øl( det samme skjedde sist bare med vin). Svimmel og rar ellers, en følelse så spesiell at jeg kjente den igjen..Denne kandidaten var da altså i min eggløsningsperiode, så det kunne ha skjedd før jeg tok angrepillen. Jeg pleier ikke å loggføre syklusene mine, men tror jeg har en vanlig syklus på 28 dager og at den er rimelig regelmessig. Sjelden jeg har gått noe særlig over tid med mensen. Da er i såfall slingremonnen på 1-3 dager vil jeg tippe.

Men så kommer denne nr.2. og det skriker i hjerteroten når jeg tenker tanken om at han kan være aktuell. Dette er en person jeg har bodd sammen med tidligere og har hatt ubeskyttet sex med han uten noen form for prevensjon flere ganger i uken i over et halvt år og aldri blitt gravid! hadde sex med han natt til 4.februar. Dette var MED kondom til en forandring.og den sprakk ikke eller gled av osv.. Jeg følte meg tilogmed gravid før jeg hadde sex med nr.2. Og under samleiet med nr.2 begynte jeg å blø litt. Har lest om det senere og det står at slimhinnene i skjeden blir mere sårbare eller noe så det er ikke uvanlig å blø under sex når man er gravid fra før.

Dette har plaget meg såååå mye gjennom hele graviditeten men jeg roet meg egentlig på slutten.

Da jeg fant ut at jeg var gravid sa jeg det med én gang til nr.1 siden det ikke falt meg inn en gang at det kunne være nr.2 siden vi brukte kondom og alt det der. Derfor har det hele tiden vært han som ha vært vordende far og ikke nr.2. Nr.2 har visst at jeg har vært gravid men aldri nevnt eller spurt om han kan være potensiell.

Tidlig i svangerskapet var jeg på 3Dultralyd og utførte fosterdiagnostikk og denne spesialisten gav meg termin hvor jeg ville født 283 dager etter samleie med nr.1. Jeg fødte etter 282 dager istedet, altså etter eksakt lengde for svangerskap med nr.1.jeg hadde i tillegg et veldig fint og problemfritt svangerskap.

Nå vil nr.1 ha farskapstest, av ren formalitet siden vi ikke er sammen.

Jeg har hatt denne klumpen i magen i mange mnd. Vet vel kanskje innerst inne at det er nr.1, men jeg ser hele tiden for meg worst case scenario hvor alt hadde gått i tusen knas og jeg har forandret livet hans for og så rive det bort igjen og han har begynt å knytte seg til barnet og alle som vet dette og at jeg ikke har sagt noen ting osv...

Hadde det bare vært noen store likhetstrekk mellom de. Barnet ligner bare på meg! Men jeg blir så sliten av dette her og vet egentlig ikke hvorfor.

ER DET GRUNN TIL BEKYMRING ELLER ER JEG HELT UTE PÅ VIDDENE??????????????

Fortsetter under...

Du brukte nå kondom med han andre, så jeg ville følt meg ganske så trygg hvis jeg var deg :) 4. februar er nå veldig langt etter en evt eggløsning også, du skulle vel hatt mensen igjen på den tiden? Jeg føler at du ikke har noen grunn til bekymring :)

God Jul :)

Tusen takk for svar.

Jeg synes det høres dumt ut selv når jeg skriver det, det er bare at jeg hele tiden plager meg selv med "tenk om, tenk om"! Tenk om noen ting likevel skjedde selvom vi brukte kondom osv.. Fordi jeg vet at både mitt og hans liv hadde blitt ødelagt hvis vi hadde fått et uønsket svar på testen! Men ble litt roligere nå som jeg ser det foran meg hvor umulig det er at det skulle vært nr.2!

God jul til deg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...