Gå til innhold

Vilja Sofie får en lillebror...

Anbefalte innlegg

...og vi greier ikke bestemme oss for hva han skal hete... :P

Hadde det vært ei jente i magen, hadde vi bestemt oss for å kalle henne Oda Mathea, men det passer jo dårlig på en gutt... ;)

Liker godt Matheo og Leander, men Leander er "tatt", så det kan vi ikke bruke, tror jeg... Kan kanskje bruke det hvis vi finner et spesielt førstenavn.

Vil bruke begge navn i dagligtale, så er viktig at navnet er lett å uttale.

Forslag vi har så langt:

Noah Matheo

Thilo Matheo

Ailo Matheo

Noah Leander

Teo Leander

Noen som har lyst til å komme med andre forslag, evt. kommentere de forslagene vi selv har?

Takk takk! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170069-vilja-sofie-f%C3%A5r-en-lillebror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte Noah Matheo kjempegodt :) Nydelig! Syns det er finest med et navn uten L, lettest når man skal si navnene sammen :)

Vilja og Noah

Vilja og Ailo

Vilja og Thilo

Leander liker jeg ikke. Tror også det vil bli det nye ''André'', et navn man bare ''slenger'' på ...

Takk for innspill!

Noah Matheo er min favoritt, mannens er Ailo Matheo.

Syns Ailo er tøft, men er selv usikker på hvor godt jeg syns det passer sammen med Matheo... blir litt sånn "Gudrun Jennifer" liksom... :P

Og at Leander kan bli det nye André har du sikkert rett i! Har lett rundt i navnebøker for å finne et andrenavn til gutt på tre stavelser som begynner med konsonant, og det er neimen ikke mange fine navn å finne... :)

Hva gjelder L'en er jeg ikke så sikker på om det vil ha så mye å si, så lenge vi konsekvent bruker begge fornavn, Vilja Sofie kalles alltid Vilja Sofie, ikke bare Vilja :)

Er selv litt opptatt av å styre unna bokstaven R heller enn L, rett og slett fordi så mange barn har problemer med å uttale R, de sier enten "æj", "æll" eller "ærrr" med masse trykk på R'en...hehe :)

Vilja er vakkert og "viltert" og norrønt.

Sofie er klassisk, internasjonalt og en del brukt.

Ville gått utifra de karakteristikkene når jeg valgte navn til lillebror.

Vilja Sofie og Teo Matias

Vilja Sofie og Iver Johan

Vilja Sofie og Herman Tobias

Vilja Sofie og Teodor Matias

Vilja Sofie og Birk Herman

Vilja Sofie og Jeppe Matias

Vilja Sofie og Abel Johan

Ellers, hva med Matheus fremfor Matheo (som er feminint og latino?)

Noa Mateus?

Teo Mateus?

Thilo og Ailo er grusomme :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...