RoLuc Skrevet 22. desember 2009 #1 Del Skrevet 22. desember 2009 Min kjære, søte, deilige lillegutt sover så dårlig om natta. jeg har fra før en gutt på 5år som også sov svært dårlig og det tok han 1-1,5 år før han sov hele natten... Så jeg var forberedt denne gangen, men skjønner ikke helt hva jeg gjør galt.. :S leser om dere andre som har babyer som sover fra kl 20 til kl 07 om morgenen..ååå så heldige dere er! Det er ingenting jeg heller vil enn å stå opp tidlig og faktisk føle meg uthvilt...men det skjer jo ikke. jeg må bruke formiddagen til å ta igjen tapt nattesøvn, og jeg begynner å bli sliten.. Han har siste hvil for dagen i 16 tiden (altså han våkner i 16-17 tiden). Han får ei flaske med MME kl 20-21 og blir så lagt. Han er veldig flink til å sovne i sin egen seng, for det har jeg vært veldig nøye med. Han kan våkne hver time hvor jeg må gå inn og gi ham tutt og pakke dynen rundt ham. kl 00-01 så MÅ han ha flaske, han er ganske hysterisk og griner HØYT. han drikker den opp (gir ham bare halv porsjon), og sovner så fint igjen. Våkner med jevne mellomrom og jeg må inn på rommet hans og finne tutten... ender opp med at jeg ofte må ta ham inn i sengen vår i 4 tiden for å ikke vekke storebror, jeg gir ham da IKKE mat, for han skal jo snart slutte md nattmat. han får mat igjen i 6-7 tiden og DA kan han sove i ca 3 timer uavbrutt! Hvorfor kan han ikke sove sånn om natten?? Den beste søvnen hans, og da også min, er på formiddagen etter maten.... Jeg er så lei av at hele dagen forsvinner i å ta igjen søvn.. Noen som har noen gode tips? hva gjør jeg feil? blir tullete i hodet av dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uro4 Skrevet 23. desember 2009 #2 Del Skrevet 23. desember 2009 Vil gjerne vite det jeg også. Vi sliter veldig med å få snuppa til å sovne av seg selv...VELDIG VANSKELIG. Hun våkner to gagner om natta for mat... og våkner halv fem-fem... Blir gal ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/#findComment-141170517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
juli3 Skrevet 25. desember 2009 #3 Del Skrevet 25. desember 2009 Vi også sliter veldig nå! Han våkner annehver time ca. Og hyyyler! Og jeg har det som deg, bruker mye tid på å ta igjen tapt søvn og er ganske sliten! Så jeg tar også gjerne i mot tips! Vår lillemann hadde da en periode hvor han sov bedre og våknet bare hver tredje-fjerde time. Kan være tenner som er på gang nå, men jeg vet ikke. På dagen er han blid som en sol, og virker ikke noe plaget av noe! Heldigvis har vi fri nå i julen så vi kan bytte litt på å sove. Men vil jo helst være opplagt på dagen så vi kan finne på ting med gullet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/#findComment-141174309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥tosmåtroll♥ Skrevet 25. desember 2009 #4 Del Skrevet 25. desember 2009 Gir dere grøt?Og hvor lenge sover de små om dagen? Alle barn er jo veldig forskjellige, men min sjønnas ble bedre da han sov mindre på dag...og fikk godt med mat (både grøt og melk) før legging! Bader han også på kvelden, og da sover han ekstra godt (føler jeg da) Kansje han er misfornøyd med noe der han ligger? Lyder utenfra/kaldt/varmt ol....jeg fjernet uroen over senga da det virket som det plaget han... Kansje det bare er en fase der de drømmer veldig, og tenner kommer? Ikke lett det der....og det blir jo bedre jo eldre de blir :-) (sier de med erfaring da) ...hmmm...vet ikke akkurat om dette hjalp... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/#findComment-141175287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoLuc Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg har gitt ham litt grøt, men har nå bestemt meg for å begynne med større posjoner + melk før leggetid. var på julemiddag i går og kom seint hjem, så vi fikk ikke begynt legginga før kl 22. Gav ham da grøt og melk før vi la ham. Var oppe et par ganger på natten og ga ham tutten, men trengte ikke stå opp å gå ham mer mat før klokken var over 5!! Og etter flasken sovnet han som en stein igjen og jeg kunne sove videre til eldstemann våknet Mulig han bare var utslitt etter julebesøket, men det er lov å håpe at dette blir en vane Han sover kortere og kortere på dagen. Hvis vi bare er hjemme har han 3 hviler på 30 min til en time, av og til bare 2 hviler hvis de er lenger. "lillegutt" begynner å bli svæææær. snart 10 kg...hehe Så jeg bør nok bare gi ham vann som tørstedrikk om natten. Ååå skal bli deilig når han sover rundt kjenner jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/#findComment-141175867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥tosmåtroll♥ Skrevet 26. desember 2009 #6 Del Skrevet 26. desember 2009 Ja, det er herlig selv om han vokner som regel 7 halv åtte....jeg ville fortsatt med grøt ja...og heller prøvd å droppe nattmålitidet hvis det går! Min lille er bare 7,4 kg...så han kan godt legge litt på seg :-) Tenkte jeg skulle prøve med smaksprøver av grønnsaker til middag snart...spennende :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/#findComment-141176133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke2009 Skrevet 27. desember 2009 #7 Del Skrevet 27. desember 2009 RoLuc: Hvorfor gir du ham bare halv porsjon i 00-01 tiden?? HVis han er sulten da tenker jeg kanskje at han ville sovet lenger på full mage?? Snuppa mi kan til tider våkne sånn 2/3 timer etter hun har sovet om kvelden, gir henne da pupp og hun spiser "den opp", sovner igjen og har da ca 6 timers søvn. Tenker også på uromomenter, som (husker ikke hvem som skrev det) nevnt over her.. Men søvn er vanskelig og det er så varierende, og veldig tungt å vær helt om natten OG dagen!! Har du prøvd å forkorte/forskyve formiddagsluren?? Her hjalp det å kutte ut ettermiddagsluren og legge snuppa en time tidligere. Leggingen ble en drøm ifht hva den var... Håper dere kan finne ut av det, alle barn er forskjellig og har ulike behov. Sannsynligvis er det du som kjenner barnet ditt best som sitter med løsningen, men er ikke alltid like lett å finne den =S Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/#findComment-141179462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoLuc Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg gir ham bare halv porsjon fordi han er så stor at han egentlig skal slutte med nattmat. Lurer på om jeg bare skal gi ham vann når han våkner om natten. Skal på 6 mnds kontroll imorgen, får høre hva de sier. Men husker at jeg med førstemann ble anbefalt å kutte nattmåltidet da han var 6 mnd, og renger med at det gjelder nå også. Etter den halve porsjonen trenger han ikke mat igjen før i 6-7 tiden, så det er ikke noe problem. Problemet er vel heller at han er en urolig sjel som våkner så altfor ofte. Han har de siste nettene våknet litt mindre, *krysser fingre og tær for at det forstetter* Fikk mat kl 01.30 i natt, og etter det var jeg bare inne hos han EN gang før han våknet da pappaen skulle på jobb kl 6.30 )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/#findComment-141182812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nocturna Skrevet 28. desember 2009 #9 Del Skrevet 28. desember 2009 Et tips jeg har som fungerer på gutten min er at han har en lur fra halv 12- 12 på dagen hvor han sover ca 30-45 min. Deretter har vi neste lur i 3 tiden hvor han sover til halv 4 - 4. deretter har vi kveldsbad ca 18.00 også legger jeg han mellom halv 7 - 7 på kvelden. da sover han stort sett til alt fra halv 6 til halv 9 neste morgen. En og annen sjelden gang våkner han midt på natten pga full bleie. Vær glad for at han vil spise masse er mer enn nok folk som sliter med å gi babyene sine mat. Så fort babyene begynner å holde seg mer i aktivitet og lærer å krabbe, gå å løpe så raser vekten av. Pluss det at hvis babyen blir forkjøla eller noe er det godt at han er stor og har masse å ta av hvis matlysten forsvinner Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141170037-hvordan-f%C3%A5-lilegutt-til-%C3%A5-sove-hele-natten-noen-tips-der-utehjeeeelp/#findComment-141185749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå