Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Skjønner virkelig ikke vitsen. Om en ikke greier å vri hodet sitt litt å komme på en gave å kjøpe, så synes jeg det er MYE bedre å gi penger! Gavekortene gjør at en er "bundet" til å kjøpe på en plass. Dessuten blir de ofte glemt, og funnet tilbake så en bare må finne noe i huj og hast før det går ut på dato. Så finner en kanskje bare en liten ting og må finne noe mer for å dekke opp beløpet kortet er på. Prøv å vær litt mer kreativ en som så!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Får sikkert høre at jeg er utakknemlig nå, men synes det er så upersonlig med gavekort. Virker som om den som gir ikke har brukt noe tid på å finne ut hva en skal gi, og bare tar letteste utvei. HI
Tommage♀♂ Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Gavekort er en grei gave. For de som ikke er så fantasifulle er det hvertfall bedre å gi et gavekort enn noe som bare blir kastet eller stuet bort i et skap. Penger er en teit gave. Vanligvis går de med i det store sluket, og du får ikke annet igjen enn en betalt regning eller litt mat.
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Jeg er litt uenig med deg der, faktisk. Gir man penger så havner de i husholdningspengene og går til regninger og mat. Ofte til felleshusholdning slik at mottageren av pengene(gaven) ikke får seg noen ny ting, slik giveren hadde tenkt. Gir man gavekort går de til en ting som sikkert gleder mottageren. Da bruker mottageren bruker pengene i en annen butikk enn der han handler de daglige tingene, og dermed får seg et nytt klesplass/sportsutstyr/bok/annet fint:) Kjedelig med brød, melk og deo i julegave.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Når nieseser og nevøer ønsker seg gavekort i julegave blir jeg provosert. Er jeg virkelig så dårlig på å kjøpe gave liksom??
hippopotamus! Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har faktisk ønsket meg gavekort. Trenger nye klær og tør ikke sende gubben på shopping for meg. Ville ha på steen & strøm siden de har de fleste butikker. Liker gavekort jeg:)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Syns det er greit å få gavekort jeg. Sier jeg at jeg ønsker meg f.eks dvd filmer så pleier jeg å få gavekort. Så kan jeg selv finne den filmen jeg har lyst på. I stede for å få 2 like dvd filmer. Å må gå å bytte den ene filmen :-) Samme med klær. Da kan jeg selv velge di klærne jeg har lyst på enn å få klær jeg ikke liker.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Jeg syns det er topp å få gavekort. Beste gaven! (Men kjedelig å kjøpe)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Elsker gavekort. I mine øyne de beste julegavene man kan få og gi. Da kan man kjøpe det en ønsker selv, istede for å sitte igjen med noe en ikke vil ha eller har behov for kun fordi noen ville være kreativ Jul en gang i året, og mange pakker. Hvis alle hadde kjøpt noe særpreget og kreativt måtte man ha pakket ned halve stua fra år til år for å ha alt på display eller i hylla på badet for den saks skyld.
kathrinemor Skrevet 23. desember 2009 #10 Skrevet 23. desember 2009 Snes det er fint aa faa, jeg! Spesielt hvis det er til en av mine yndlingsbutikker! Vet for eksempel at jeg faar gavekort fra M.A.C fra svigerfar, og det er da mye bedre enn at han virrer rundt for aa finne noe. Gleder meg veldig til aa shoppe for det.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #11 Skrevet 23. desember 2009 Gavekort er en teit gave (untatt til store barn). Vanligvis går de med i det store sluket, er bare litt mer bry enn ordentlige penger (som igjen er litt mer bry enn å IKKE gi hverandre penger). Gavekort fører riktignok til en bra inntekt for butikkene/sentrene, i og med at 10% av dem aldri blir innløst. Så hvis du virkelig vil støtte handels-standen er det kanskje ikke så galt som gave likevel.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #12 Skrevet 23. desember 2009 gavekort er tingen!! alle mine venniner ønsker seg gavekort og det passer meg utmerket å kjøpe. Er enig med en over her som skrev at penger ofte ender i huholdningen, men for du gavekort må man bruke det på seg selv. Og det finnes jo gavekort som dekker flere en en butikk, så man ikke blir tvunget til å kjøpe noe på "tilbords" foreksempel. ble invitert til et bryllup hvor brudeparet omtrent bare ønsket seg gavekort til et reisefirma og til elkjøp. så satte de det sammen og kjøpte vaskemaskin og lignene. genialt!!!
prekæs Skrevet 23. desember 2009 #13 Skrevet 23. desember 2009 Jeg syns gavekort er en bedre løsning enn å prøve å finne på noe til tantunger jeg overhode ikke har peiling på smaken til. Har ikke noe ønske om å bli den tanta som alle lurer på "hva kommer det derfra i år tro"
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 23. desember 2009 #14 Skrevet 23. desember 2009 Går for trolldeig navneskilt til å henge på døren, med en feit fyr på som liksom skal være dem, prekæs. Ja, jeg syns expert sine reklamer er veldig morsome.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #15 Skrevet 23. desember 2009 Gavekort er genialt! Fikk gavekort på 5000 på velværesenter av min kjære, gleder meg til hudpleie, massasje og restylane i leppene:)
FanteGuri Skrevet 23. desember 2009 #16 Skrevet 23. desember 2009 Trolldeig navneskilt... hahahahah, ser det for meg.. Jeg er jo den håpløse tanta som faktisk har kjøpt gavekort til ei fjortisjente, som "særiøst ass", ikke liker noe som noen over 25 år har kjøpt til henne, derfor gavekort. Hennes mor sier hun bare kjøper seg Kebab hvis hun får penger, derfor gavekort..
Turid Laila Skrevet 23. desember 2009 #17 Skrevet 23. desember 2009 Hehe, Expert-reklamene er geniale. "I år ønsker jeg meg en plastfisk som henger på en plate, og hvis man trykker på en knapp så synger den "take me to the river". Det ønsker jeg meg til jul"
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 23. desember 2009 #18 Skrevet 23. desember 2009 Vi har ønsket oss gavekort fra alle i år, vi. Vi har nemlig det aller meste, men har lyst å bytte ut kaffeservice og middagsservice. Blir bare styr hvis alle skal kjøpe noe fra den serien vi ønsker oss, og så ender vi opp med 36 fat og 2 kaffekopper... Lettere å få gavekort da, og gå og handle det vi vil selv. Skal gi noen gavekort også, bla til lillebror på 20 år, som ikke aaaner hva han ønsker seg. Han bor hjemme så er egentlig lite han trenger... Og jeg aner ikke hva han har av klær, dvd, cder osv. Da kan han heller gå og kjøpe seg noe han vil ha sjøl. Kan ikke gi han penger heller, da bruker han dem bare på grandiosa og godterier, og det syns jeg er en kjip julegave=P
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #19 Skrevet 23. desember 2009 Synes det er en kjempefin gave, jeg. Pleier å få gavekort til H&M av svigermor, slik at jeg kan gå på romjulssalget med god samvittighet. Ellers har jeg lite penger til å kunne benytte meg av alle de gode tilbudene i januar.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #20 Skrevet 23. desember 2009 Meg og mannen min har ønsket oss gavekort hvert år på en fin restaurant i byen. Den gangen i året vi går og spiser på denne restauranten( hadde aldri tatt oss råd til det uten gavekortet) har vi det fantastisk kjekt og virkelig nyter kvelden, det blir alltid en opplevelse vi husker. Ikke lett å finne gaver til folk i dette rike landet, de fleste kjøper det de trenger selv, men holder kanskje mer igjen på opplevelser, luksusting. Svigermor er kjempeglad for å kunne gi oss noe vi virkelig ønsker.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #22 Skrevet 23. desember 2009 Huff, alt man skal bli provosert over.. Synes gavekort er en genial ting jeg! Da får jo vedkommende bruke gavekortet på noe han/hun virkelig vil ha.. Istedet for at han/hun får ullsokker som har vært standard gave i 20år..
ღMaritpusenღ Skrevet 23. desember 2009 #23 Skrevet 23. desember 2009 Så er det jo snedig dersom vedkommende ønsker seg noe som er litt utenfor giverens prisklasse også. Med gavekortet som utgangspunkt, så kan jo personen selv eventuelt betale litt ekstra om h*n ønsker noe dyrere. Evt om personen får flere gavekort, og kan slå sammen til en stor gave som h*n faktisk har bruk for istedet for små "dilldall" som bare blir satt unna likevel. Klart det samme argumentet kan brukes ifht penger, men som noen har påpekt over her er det lett for at penger går med til "må-ha" ting som mat og andre utgifter. Med et gavekort MÅ du jo bruke det i den butikken/senteret det er kjøpt i. Større sjanse for at det blir brukt til "skjemme-bort-seg-selv" formål da. Syns både penger og gavekort er fine gaver - som jeg er takknemlig for å få. Heller det enn en lysestake eller en duk i en eller annen gyselig farge.
Kleint Skrevet 23. desember 2009 #24 Skrevet 23. desember 2009 Jeg elsker å få gavekort, og jeg gir det til noen selv. Vet de ønsker seg det, og da kan de handle seg akkurat det de selv vil. gavekort er ikke teit.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #25 Skrevet 23. desember 2009 Jeg gir ikke penger, da gir jeg heller gavekort. Til burdagen min ønsket jeg meg gavekort å massasje, men fikk endel penger. Pengene blir lett brukt på noe annet er min erfaring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå