Gå til innhold

Når begynte dere å pusse tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 8mnd som har to tenner nede og de to oppe holdner nå på å komme frem?

Når begynte dere å pusse tenner? Tannkrem?

:)

Fortsetter under...

Skrevet

man skal begynne å pusse tennene med en gang barnet får tenner. Er litt usikker på bruk av tannkrem...? Kanskje bitte litt?

Skrevet

Her begynte vi da de første tennene kom. Med tannpasta 0-6 år. Litt tannpasta og så pusser jeg tennene hennes og så får hun leke litt med tannbørsten. Tenker som så at hun da blir vant til tannbørsten uten at vi gjør en big deal av det. Og hun elsker smaken av tannkremen og jeg tror det er deilig med børsten mot kløende gommer:-)

Skrevet

Man skal begynne så snart første tann har kommet. Tannkrem skal du bruke, men bare en såvidt synlig mengde - ca. på str. på babyens lillefingernegl og selvfølgelig bruke tannkrem for barn.

Jeg har begynt å "pusse" nå før første tann har kommet - ei venninne som tipset om at det ville gjøre det enklere når tanna var kommet for da var babyen vant til det. Så jeg stryker tannbørsten over gommene uten tannkrem hver kveld og morra, så vi har en rutine på det.

Skrevet

8 mnd her, og har tre tenner. To oppe, og en nede. Her pusses et hver kveld og pappa'en har gjort en kjempefin jobb med å gjøre det til en helt åreit, til og med morsomt greie. Var nemlig viktig å pusse sidelengs, og ikke ut og inn (!) slik som vi gjør det ;-) Bruker en mikroskopisk mengde Colgate for barn. Smaker tannkrem, og ikke sånn grusom tyggegummismak.

Skrevet

Vi begynte å pusse straks den første tanna tittet fram.

Annonse

Skrevet

Spørsmål til dere tannpuss eksperter:

Hvordan fikk dere til å pusse tenner etter siste tåteflakse?

Her pusser vi tenner før legging, men han får MME etterpå. Vet at det ikke er bra, men sliter med å endre ritualet.

Gode tips mottas med takk!

Skrevet

Her har han akkurat fått sine første to tenner nede, så vi skal begynne å pusse nå. Han er 7 mnd.

Men... Angående tannkrem: Så på tuben 0-6 år at man skulle sørge for at barnet spyttet ut tannkremen etter puss, og det er jo ikke akkurat gjennomførbart. Bruke det likevel..?

Det viktigste er vel å pusse i første omgang, slik at det ikke melk og annet blir "liggende" i tenna og gjøre sitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...