Tjorven1 Skrevet 22. desember 2009 #1 Del Skrevet 22. desember 2009 Hei, kom plutselig på for n'te gang at jeg måtte huske å skrive her, etter at en venninne lurte på vognen min og mine erfaringer med vogn. Jeg savnet nettopp det når jeg skulle kjøpe, syntes da at de fleste som skrev her var førstegang kjøpere til vogn og delte mest meninger om de vanligste vognene. Jeg har nemmelig en Bebe confort Hightrek (vet ikke om det nå er flere her med erfaring med den nå enn det var for ett årsiden.) Men mine erfaringer på godt og vondt vil jeg dele med dere. Jeg kan starte med å si at vi er tre i barselgruppen som har den, og det er vi som generelt har vært mest fornøyd. Det er to som har Tousonia eller noe slikt og to som har emajunga. Jeg fikk beskjed av en venn av meg som har mange barn og var på sin 7 vogn at jeg MÅTTE kjøpe Bebe. Jeg var litt skeptisk pga fransk i Norsk vinter, tre hjul, pris og at den så litt vel hight trek ut. Etter å fått beskjed at barnet mitt ville mest sansynlig bli født altfor tidlig, måtte jeg ha en liggebag i bilen. I fjor var det bare to som var godkjent for det. Blant annet Bebe Confort'en og Britax. Jeg likte klikksystemet til Bebe, jeg kunne ha baggen i bilen, og så bare klikke den på understelle til vognen, det samme kan jeg med bilsetet. Det har vært kjempe praktisk! I går sovnet hun i bilen på vei til sentret, da bare klikket jeg henne på understellet - og handlet halvparten av julegavene mens hun sov, for så å klikke henne tilbake i basen i bilen, mens hun sov. Understellet legges enkelt sammen, og jeg løfter det bare opp i bagasjerommet (jeg har en liten konebil, med høy kant på bagasjerommet.). Jeg var litt skeptisk pga prisen, men om man ser hva man får i pakken - blir det faktisk billigere enn om man kjøper alt separat. Jeg fikk med i pakken: Baggen - som også kan brukes i bil, sportsvognen, understell, regntrekk til begge vognene, bilsete, base til bil, vognpose, netting. Min datter har en vogn hun kan bruke hele veien, og bilsete hun kan bruke til hun blir 13 kg. Som sagt var jeg negativ til 3 hjul, men er så fornøyd med den. Kan svinge den i de trangeste heiser, over dumper og fortauskanter som ingen ting - og i mye snø er den kjempe fin. Nå når vinteren har kommet har jeg forstått hvorfor det er håndbrems, når det er glatt i nedoverbakke er den god å ha. Det som er negativt er. Ryggstøtten i baggen er dårlig, og det må støttes opp med noe annet om barnet vil sitte litt opp. Siden jeg er mye på farten og synes det er upraktisk med en ekstra pute - byttet jeg til sportsdelen når datteren min var 4,5 mnd. noe hun elsket - for da fikk hun se mye mer, hun sov også mye bedre i sportsdelen. Baggen er litt liten, men barna vil gjerne opp å se i 5 mnd alderen (hun ene i barselgruppen bruker den ennå til sin 7 mnd gamle baby, så så liten er den ikke) Regntrekkene er helt ubrukelig med mindre du skal i storm, harde og store og tar alt formye plass. Jeg kjøpte etterhvert emmajunga sitt istedet, som passer perfekt. Hjulet forann må skrues til i mutrene med gjevne mellomrom. etter 1/2 års flittig bruk (jeg går ca 1,5 time hver dag) ble hjulet kjempe vinglete og jeg skulle klage - litt flaut når det var muttrene bare. Men de to andre i barselgruppen har ikke gjort det ennå (7 mnd) Men bare ett tips. Vognen kan kjøpes på Babykos, og der har de super service! Jeg ahr punktert en gang, og da fikk jeg nytt dekk med en gang. Hun pumper også opp dekkene mine når jeg er innom der, veldig greit. Det er min erfaring - jeg er i alle fall kjempe fornøyd med vognene min som er med meg over alt, og på tur både i byen og i skogen i 30 grader + og -10 minus og ny snø. Jo jeg har lagt skinn inni vognposen nå når det er så kaldt. Lykke til med ditt valg - håper flere kan bruke denne tråden til å skrive. Men KUN for dere som har erfaringer med vognene deres selv over tid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141169246-info-tr%C3%A5d-fra-erfarende-vogneiere-til-dere-som-skal-velge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. desember 2009 #2 Del Skrevet 22. desember 2009 lurer på noe ang denne vognen, hvordan er bilsete, er det veldig bratt? slik at babyen ikke kan sove lenge i det pga rygg, kan man evntuelt bruke besafe sete på understellet? har sett på denne vognen, men syntes den ser litt vinglete ut og ikke så solid.. men høres jo ut som den er ganske solid.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141169246-info-tr%C3%A5d-fra-erfarende-vogneiere-til-dere-som-skal-velge/#findComment-141170011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2009 #3 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg har å hatt denne vogna og syns den har et fint og tøft utseende.. Men syns absolut ikke at den levet opp til prisen og mine forventninger!! Og var ikke bra på vinterføre.. Det hompet avgårde og baggen vippet veldig!! Baggen brukte jeg til babyen til han var ca 5 mrd, da var den trang. Og syns faktisk at en 5 måneders baby er for liten til den type sportsdel som er veldig åpen og hard. Understellet ble veldig vinglete etter en vinter med masse snø:-( Bilsetet knakk av en bit av issoporet på siden hva jeg ikke mener er veldig bra kvalitet da det er brukt til en baby. Fikk i tillegg etter mye om og men ny kalesje da den jeg hadde hadde gått opp litt i sømmen:-( Det fremste julet som er svingbart gikk ikke ordentligt rundt og var flere gange inne og få smurt det uten det ble bedre:-( Nei for min del var dette kjøp ikke pengene verdt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141169246-info-tr%C3%A5d-fra-erfarende-vogneiere-til-dere-som-skal-velge/#findComment-141170528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 23. desember 2009 #4 Del Skrevet 23. desember 2009 uff nei det hørtes ikke bra ut.. har merket meg det at enten er folk super fonøyd eller så er de apsolutt ikke fornøyd, har du noen vogn du anbefaler da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141169246-info-tr%C3%A5d-fra-erfarende-vogneiere-til-dere-som-skal-velge/#findComment-141170605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 30. desember 2009 #5 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg har kjøpt Emmaljunga Duo Edge. Jeg er veldig fornøyd med kjøpet mitt. Det som er negativt med denne vognen, er at den er litt tung og tar mye plass i bilen. Likevel veier det positivet mye mer. Det jeg liker med den, er at den er stor, stødig og solid. Den er pen å se på. Babyen ligger godt skjermet i vær og vind. Den har innebygget myggnett, er enkel å legge sammen, enkel å bytte kjøreretning, enkel å bytte høyde på handtaket. Min har teleskopisk understell, noe jeg synes er genialt. I tillegg er den pen å se på Før jeg kjøpte Emmaljunga-vogna, kjøpte jeg en quinny 3xl. Jeg syntes den var så stilig og veldig god å trille, men likevel solgte jeg den etter en mnd. Bag'en var altfor liten, vinglete og åpen. I litt vind ville jeg vært redd for å ta babyen ut, fordi det da ville blåst rett inn i vogna. Jeg solgte den derfor, men kommer kanskje til å kjøpe den som sportsvogn i sommer igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141169246-info-tr%C3%A5d-fra-erfarende-vogneiere-til-dere-som-skal-velge/#findComment-141192118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå