Gå til innhold

Noen gode råd mot strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lest at det ikke er noe som hjelper mot strekkmerker..Det ligger lenger unner huden enn det kremen kommer til..skjønner?:o)

Kommer det så kommer det desverre....

jeg fikk ingen med førstemann og håper jeg slipper det nå og:O)

God jul med eller uten strekkmerker...hihi:O)

Hvis det hadde eksitert et middel som hjelper mot strekkmerker, hadde ingen i den vestlige verden hatt dem og han/ hun med patentet hadde vært søkkrik. Onkelen min er hudlege med 25 års erfaring og sier at ingen kremer kan forhindre dette og at det er hormonelt styrt. Noen er heldige og slipper unna, de fleste ikke...

Annonse

Moren min har fått 4 barn og ingen strekkmerker. Jeg fikk masse på min første. Farmoren min fikk mange, men det er jo egentlig ikke arvelig.

Jeg slekter mer på faren min egentlig, svangerskapene mine har vært mer like farmor sine :)

Selv om mange plages av strekkmerkene sine, det gjør jeg, så blir de mindre og mindre synlige :) Heldigvis!

Jeg mener at man vet for lite om hva som hjelper eller ikke hjelper mot strekkmerker... De fleste sier at de kan ikke garantere at kremene hjelper, men det er verdt et forsøk.. Jeg for min del velger å forsøke biotherm sin krem mot strekkmerker...

Mener å ha hørt at det er bedre med fuktig hud en tørr hud for å forebygge... Hvem vet?!!! Jeg prøver med krem så ser jeg ;)

Lykke til!! Og riktig god jul... :0)

Fuktig eller tørr hud har ingenting å si for strekkmerker. Det er og blir hormonelt....men å smøre er godt for velværet. For de som mener at smøring har hjulpet så hadde dere nok ikke fått noe mer strekkmerker om dere ikke hadde smurt dere.

Da jeg var gravid sist, smurte jeg kun magen. Tenkte ikke på at strekkmerkene kunne dukke opp andre plasser...Fikk INGEN strekkmerker på magen, men masse på rompa, lårene og puppene... Gikk ikke mye opp i vekt heller. Jeg velger å tro at det hjelper iallefall litt å smøre med fet krem daglig.

"Anonym".... Jeg må si meg veldig uenig i den påstanden du legger frem ved å si at det har ingen ting å si for strekkmerker... Hadde det vært helt korrekt hadde INGEN solgt kremer for strekkmerker... Man vet for lite om dette til å garantere det ene eller det andre...

For dere som er i tvil; følg magefølelsen... Som jeg har skrevet tidligere så velger jeg å forsøke krem for å se, dere andre får gjøre det dere føler er riktig....

Noen har mer anlegg for det ene enn det andre :) Verdt å prøve med krem for min del mener nå jeg ;) Ha en FIN kveld!

Strekkmerker kommer av at UNDERHUDEN sprekker,så egentlig er det ikke bevis for at noen av disse "strekkmerkekremene" virker ...

Men bedre føre var :) Jeg smurte meg gjennom hele forrige svangerskap med mandelolje,jojobaolje og generelt med kremer/bodylotioner som inneholder vitamin E,som skal gjøre huden mer elastisk :)

Fikk ingen strekkmerker. Men om det er pga gener eller kremer vet jeg ingenting om :D

smurte meg mårra og kveld med fete kremer og mandelolje og smurte ekstra i helgene. fikk magen full av mørkelilla gruuuusomme strekkmerker, som heldigvis ikkje vises så godt nå. Godt å vite at de blir bedre med tiden. 3 år siden de de var heeilt utrekt ;) dennan gangen blir æ ikkje å smøre mæ...

Annonse

Jeg smører meg med mandelolje, jordnøttolje osv. De selger oljer til en grei penge på apoteker. JEg smører meg også med bodybutter fra body shop. De har en stift der som skal hjelpe, men jeg har hørt at olje trekker best inn i huden så da tror jeg på at den hjelper mest. Jeg smurte meg hver kveld i sist svangerskap, og slapp billig unna med litt strekkmerker på lårene, og puppene. ingen på magen.. håper jeg er like heldig nå..

Lykke til med smøringen og svangerskapet :-)

Vel...når en som har vært hudlege i 25 år sier at det er hormonellt, i min utdannelse i idrett-og bevegelsesvitenskap lærte vi det (mange gode forskningsartikler på dette temaet) og det er det som de fleste som har en viss innsikt vet noe om så velger jeg å tro på fakta. Jeg fikk strekkmerker i min ungdomstid pga hormoner og da smurte jeg hele kroppen hver dag....fikk ingen under første graviditet og smurte ikke noe mer enn vanlig. Kremen går ikke dypt nok til å kunne forhindre dette.

De som selger kremer mot strekkmerker selger det pga uvitende forbrukere.....

Kom med fakta innen forskning som ikke er reklamepropaganda som sier meg at en krem skal hjelpemot strekkmerker så skal jeg kanskje tro på det.

Dette er ikke for å krangle men det er et faktum at det er hormonelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...