Gå til innhold

Hvor mye får barna deres i gave fra besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får jenta vår for mellom 1500-2000 av mormor og morfar. De er pensjonister og har 3 barnebarn. Fra farfar får hun 200-300 kr. Han er også pensjonist og har 6 barnebarn. Nysgjerrig på å høre hva andre får :)

Skrevet

1000 kr pluss noe ved siden av (i år er det hjemmestrikka, me like!). Det er fra svigerforeldrene mine. De har 3 barnebarn (egentlig bare 2, men de regner min datter som sitt barnebarn :o)

250-500 av pappa og kona hans, pluss noe ved siden av fra søskna mine. 2 barnebarn

Vet ikke pris på gavene fra mamma, men tenker de ligger på rundt 200-300 kr. 2 barnebarn

Skrevet

Han får for 2000-3000 av farmoren og farfaren (helt vanvittig, spør du meg, men det er deres penger), og for ca 1000 av mine foreldre.

Skrevet

Glemte å si at han er det eneste barnebarnet på begge sider.

Skrevet

2500 i gaver hver fra farmor og farfar. de har 10 barnebarn. Vi voksne får det samme. Fra mormor og morfar er det 200 kr pr hode. 5 barnebarn.

Skrevet

Mine har fått altfor mye, men sånn har mine foreldre alltid vært med oss søsken også. Jeg har noen år fått gaver til langt over 1000 kr, og kontanter på mange tusen i tillegg. Ikke hvert år, men ofte. Jeg blir som regel litt flau over å ta imot, for jeg syns jo det er altfor mye. Og jeg har jo ikke råd til sånt.

Og barna har fått sånn forsikringsgreier, som gir en årlig utbetaling til dem fra de er ca 20 til 26 år på mange 1000 hver gang.... Det er altfor mye, syns jeg. Men jeg er jo glad for at de har anledning til det da. Kan jo ikke bli sur, syns jeg:) I tillegg er der gaver i 1000-kronersklassen..... MYE, med andre ord.

De har tilsammen 5 barnebarn.

Fra fars foreldre er det mindre, for de er uføretrygdet og har jo ikke så god råd alltid. Så her er det mer sånn i 300-500 pr barn. De har 3 barnebarn.

Skrevet

500 kr fra mine foreldre. De har så langt 6 barnebarn.

ca. 500 kr fra hans foreldre. De har 2 barnebarn og får ikke flere.

Skrevet

Rundt 2000 fra mine foreldre..

Og rundt 1500 fra sambos foreldre

Mine foreldere betaler også forsikringer for oss og sparer i fond til sønnen vår. De har 2 barnebarn. Men de har mye penger så de gjør det med glede:)

Skrevet

Ca 500 kr hver fra mamma, hun er alene og har 3 barnebarn.

Ca 500-600 kr hver fra svigers, de har 2 barnebarn.

Skrevet

Har ikke helt oversikten, men vet at farmoren kjøpte et dukkehus for 2500,- i går til datteren vår. I tillegg får hun flere andre gaver. Er usikker på hva sønnen vår får, men det blir vel noe av det samme.

Skrevet

Rundt 1500 kr fra hvert sett.

Vi, barna dems, har alltid fått gaver for 2000 kr hvert år - altså 4000 kr tilsammen til meg og min samboer nå, og samme med min bror og hans samboer. Et år fikk vi 8000 kr tilsammen pr par da vi fikk reise med barnapass som en siste gave., helt fantastisk! Så til jul passer vi på å ønske oss skikkelige ting så det ikke bare blir masse tullegaver.

Skrevet

ca 50 000 hver! de får det til hver bursdag og jul. så når de blir store og skal flytte,så har de nok til eget hus :)

Skrevet

Hun får ca 2500 fra mine foreldre, de har bare ett barnebarn.

Får for mellom 400 og 500kr fra samboers foreldre, de har tre barnebarn. Og MYE mer penger enn mine foreldre.

Rart hvordan de prioriterer barnebarna.

Skrevet

1000,- fra farmor og farfar, 1000,- fra mormor og 3-400 fra morfar (foreldrene min er skilte, og faren min er uføretrygdet, så jeg mener at han gir altfor mye).

Skrevet

Tror de pleier å gi for ca 1000kr per par - svigermor kanskje litt mer, hun er shopaholic, som meg. ;) Mine foreldre har ingen andre barnebarn, svigers har ett i tillegg til knerten vår. Alle fire besteforeldre jobber, svigermor jobber kun ca 20-30%.

Skrevet

ca 500 frå besteforeldra på begge sider. Mine foreldre har 7 barnebarn og svigerforeldra mine har 2.

Skrevet

1000 kr hver fra begge sider. Eneste barnebarnet hittil. Nesteår blir det tre barnebarn' så da blir det sikkert mindre! Gjør meg ingenting iallefall, barnet mitt blir like glad for en gave til tusen kr, som til hundrelappen!

Skrevet

Min mor er mye ute å reiser i forretninger, så hun gir barnebarna sine gavekort på tid med mormor. Hun har som regel planlagt neste år før hun er halvveis i året vi er, så i gavekortene står det hvilke helger/ferier det gjelder. Dette er tredje året barnene får dette som gave og de gleder seg til å finne ut hvor ferien går i år.

Skrevet

For mellom 500 og 1000 av hver av mine foreldre(er skilt) tenker jeg, de har to barnebarn. Farmor gir vel for rundt 150, men hun har 22 barnebarn, 2 oldebarn og er uføretrygdet så syns egentlig ho ikke trenger gi noe særlig i det hele tatt.

Skrevet

Det har variert m 5000-10000 pr.barn hvert år. Dette året får mine to barn 10000 hver:)

Skrevet

fra mormor 800 1000

fra morfar 200

fra farmor og farfar 500

det er kun mormor her som ikke egentlig har penger til å gi så mye. de andre har mer enn nok

God jul!

Skrevet

Fra pappa får de 1000 kr hver og en liten gave .

Mamma gir for ca 500 til hver, men mer til eldste vet jeg(favoritten). Minste er baby enda så hun skjønner ingenting foreløpig.

Fra farmor får de en liten ting til rundt 100-lappen.

Skrevet

Mine foreldre har to barn, og hver av oss har to barn. De bruker vel rundt tusenlappen vanlig vis på hvert av barnebarna. Det skal de bruke på tantebarna mine. Jeg har bedt om å gå ned på pris i år, ettersom mannen min sine tre barn også skal feire med oss, og at det kan bli litt sårt for dem, om våre barn får så mye mere enn hans barn, og over tusen kroner synest vi vel er litt for mye å bruke på dem.

Våre barn kommer til å få tilsvarende som tantebarna mine etter nyttår når stebarna mine har reist.

Skulle de bruke like mye penger til stebarna også hadde de jo måttet ut med nesten ti-tusen kroner i julegaver, og det har de vel egentlig ikke råd til. Dessuten kan ikke mine foreldre kjøpe større presang til hans barn enn hva de får hos sine biologiske besteforeldre og deres mor, for da blir hun fornærma. Så dette er komplisert!

Fra farmora får de 200,- hver alle mann. Hun er enke og pensjonist og har en mengde barnebarn, og oldebarn.

Skrevet

Fra farmor og farfar 1000 kr hver det får og vi foreldre 1000 kr hver de har 4 barn 2 med mann/kone og 4 barnebarn

Fra mormor og morfar 500 kr hver og vi foreldre får 1000 kr hver,di har 5 barn me koner/mann og 8 barnebarn og det kommer mange flere så totalt blir det 13 tusen i gaver til oss søsken m barn og det er sykt!!!!! fo rmye synst nå jeg....

Skrevet

Oj. 50 000 kr til jul og bursdag. Så de får 100 000 kr i året de,da ?

Når de er 18 så får de 1,8 mill + renter ?

Sier bare.....WOW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...