Gå til innhold

Snufs..

Lillemor&Gutta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det et faktum. Jeg har nok altfor lite næring i melka til tross for at det er masse melk å ta av. Må gi lillemann MME for at han skal legge på seg. I første omgang bare et par måltider så mest sannsynlig bare mer og mer. Har til og med vært til legen å sjekket han å han er frisk som en fisk (heldigvis for det :D), men det er vemodig å må gi opp. Slet masse for å få ting ordentlig på gli å syns egentlig ammestunden er veldig koselig nå. Kommer nok enda til å amme litt pga antistoffene og slikt men tiden som fullammer er nok over. Fryktelig trist å leit og må si jeg egentlig føler meg litt mislykket etter alt streve men heldigvis er MME en liksågod erstatter og 2 måneder fullamming er såklart bedre enn ingenting. Hovedsaken er jo at lillemann legger godt på seg.

Ble et klageinnlegg men men :P..

Ps: Skulle noen ha noen tips tar jeg gjerne i mot selv om jeg egentlig vet det er minimalt jeg kan gjøre på dette tidspunktet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trasig i og med du ønsker å amme! Jeg vet ikke om det funker, men et råd jeg fikk på føden var å trykke en negl inn i neglrota påden ytterste siden av lillefingeren min (akupressur). Det kunne hjelpe å øke melkeproduksjonen. Hvis du prøver det og det gir effekt, er det fint om du sier ifra, så andre kanskje får bruk for rådet også:) Ellers kan du jo legge babyen ofte til brystet + pumpe deg for å få stimulert mye. Lar du babyen få av den fete melka som kommer til slutt? det er den babyen legger på seg av.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Leste innlegget ditt en gang til og du har jo nok melk sier du. Men la babyen ligge lenge nok på hvert bryst for å få den feite melka.

Skrevet

Ammet en periode annenhver time og en annen brukte jeg mye tid for å passe på at han tømte brystet helt og holdent uten at noen avv delene fungerte. Er nok ikke mengden men innholdet som det er noe feil med. Har melk i massevis uten at det heller har noe å si. Lillemann blir tydlig mett etter ammingen men hvis innholdet er for dårlig har nok det lite å si...

Skrevet

synd å høre, men bra at du fortsetter med litt!

lykke til!

Skrevet

Hei du, jeg har lagt merke til at melka mi er ekstra fin og feit dersom jeg spiser en god porsjon havregrynsgrøt til frokost. Sundt og godt og inneholder mange gode fettstoffer. I tillegg vil jeg anbefale deg å drikke rooibos te som er veldig godt og som også inneholder mange mineraler og andre bra stoffer. Ta en titt på internet for mer info. Tar du omega 3 og vitaminer osv.? Lykke til dette skader det jo ikke å prøve. Det er vel bare å fortsette å amme i tillegg til å gi MME?

Skrevet

Skal prøve meg fram på rådene din :).. Han kommer til å få pupp før hver flakse untatt 2 måltider. Skal pumpe ut disse å fryse ned slik at jeg etterhvert kan ta opp litt å litt slik at han får mest mulig av antistoffene og slikt. I tillegg blir det hovedsaklig kun pupp om natta. Funket fint i natt hvertfall så satser på at det holder en stund til. På denne måten får han det beste av alt syns jeg. Både det ha trenger av meg og det han trenger for å komme seg opp i vekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...