Gå til innhold

Tips til kjappe og enkle julekaker: marsipan/ kransekake "kjeks"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøp ferdig marsipan og kransekakemasse, skjær pølsene i 2-3 mm tykke skiver, pensle med egg, og stek 5-8 min midt i ovnen på ca 200grader...

Når de er gyldne og lett brune i kantene, er de ferdige.

Supergode,blir seige i midten. Jeg ga bort sånne i julegaver, i en pen gavepose...

Kan lage de som de er, eller strø div på toppen - jeg bruker gjerne litt mandelflak, valnøtter, hakket mørk eller hvit sjokolade...Voila!

Den forrige omgangen forsvant fort gitt, så nå er jeg igang med en haug til...

Skrevet

Det hørtes nam ut! Men (siden je gmå ha det inn med teskje) - skal en bit av marsipanen ligge oppå en bit av kransekakemassen, eller skal de blandes? *litt flau*

Skrevet

godt spm Yaddaline, jeg trodde de skulle ligge hver for seg jeg.. ;/

Skrevet

Hver for seg, i allefall når jeg lager :o)

Skrevet

Ja sorry, de skulle ligge hver for seg - så man kan jo lage av bare marsipan eller bare kransekakemasse, da..:-)

Jeg var inne på tanken om å legge dem oppå hverandre som du sa, men de ble så gode hver for seg, at jeg glemte helt å prøve det- men sikkert mulig, med tynnere skiver av begge.

De er ganske myke når de kommer ut av ovnen, men blir faste etter de har kjølnet..

HI

Skrevet

Ja, det er veldig godt. Man kan også trille pølser av kransekakemasse, steke dem og dyppe endene i smeltet sjokolade. :)

Skrevet

Joda, sånne kransekakestenger er også veldig godt - men krever litt mere arbeid - trille ut, smelte sjokolade etc,- i forhold til disse kjeksene, som bare er å skjære i skiver og slenge i ovnen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...