Gå til innhold

Flaut problem.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7 uker på vei med nr 2. Har en gutt på 3 år. Ca midtveis i forrige svangerskap fikk jeg hemmorider. Dette plaget meg ganske mye siste delen av svangerskapet og har fortsatt vært et problem inntil gutten min var ca 2. Nå begynner jeg å merke tendensene allerede. Skrekk og gru. Magen er treg og da kommer det med en gang. Hva kan jeg gjøre...... Vet jo at mye vann, fiber, frukt, biola, rosiner ovs er bra. Gjorde alt dette forrige gang, men det kom jo likevel.

Har legetime for første kontroll i romjula, skal ta motet til meg og snakke med legen om problemet da. Gjorde ikke det forrige gang. Men orker ikke å få svangerskapet delvis ødelagt av dette vonde problemet. Forrige gang hadde jeg ellers ingen "plager" og var i kjempefin form. Men dette med hemmoridene ødela så mye. På slutten var det vondt å sitte, gå, ja nesten alt ble ubehagelig og vondt.....

Er jo et problem jeg synes er flaut, det må jeg inrømme. Noen med noen geniale tips til en stakker? Takker for alt som kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare HEEELT forferdelig - jeg hadde en revne i endetarmen i månedsvis etter fødsel. Den revner fremdeles opp litt hvis jeg er hard i magen.

Mitt triks er å drikke noe mildt lakserende (apoteket) - unngå mye fiber faktisk (da "klumper" magen seg opp på et vis)... Og kjøpe de stikkpillene som er beregnet på hemorrider - på apoteket som prevantivt med en gang du begynner å svi...

Vet ikke om det er det samme som du har - men mistenker at jeg har innvendige hemorrider egentlig som dukker opp av og til... Auuu!

Skrevet

Har du prøvd akupunktur? En venninne av meg hadde kjempeproblemer etter fødsel og hadde god hjelp av det. Ellers er det visstnok bra å ta melkesyre i tablettform, de er "sterkere" enn Biola og holder magen i fin form.

Lykke til!

Skrevet

Sliter mye med det problemet selv. Honning hjelper forebyggende, og behandler også plagene. Smør deg litt morgen og kveld hver dag uansett om du har hemoroider. Det hjelper, og forebygger plagene til en viss grad. masse lykke til. vet hvor vondt det er.

Skrevet

Huff, dette innlegget kunne jeg ha skrevet! hehe... Sleit med det samme med nr.1. Men ikke før fra fødselen av. Presset visst litt hardt, og det ødela de første ukene/månedene med ny baby i hus for meg. Prøvde alt av stikkpiller og kremer men ingenting hjalp, og klarte ikke sitte både pga stingene og hemoroidene. Så denne gangen MÅ jeg bare ta dette opp med legen min, for kanskje å få noe reseptbelagt som hjelper litt bedre enn dette andre...

Skrevet

føler med deg! hadde dette problemet med nr en jeg også, men da kom ikke plagene før på slutten. Nå er jeg 5+4 og har vært plaget i en uke allerede og det er mye værre enn med første. Håper ikke det blir sånn resten av svangerskapet!! :/

Fikk en krem og piller man egentlig ikke skal bruke før man er 12 uker på vei, men jordmor og gynekolog mente at det ikke ville være noe problem. Husker ikke helt navnet men salven er hvit med grønt på. Har ikke hatt så stor effekt ennå, men krysser fingrene for at det blir bedre.

Skrevet

Vet hva kremen heter. Alcos Anal. Synes aldri den har hjulpet. Fikk tips fra noen andre om å alltid smøre endetarmsåpningen med vaselin før man går på do for nr 2. Da slipper man også såre rifter som blør. Skal snakke med legen min når jeg skal på første kontroll i romjula.

Skrevet

du kan faktisk bruke AC3 eller hva det heter, den hemorig kremmen på apoteket, legen min anbefalte den . funker gjør den også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...