Gå til innhold

Er ikke ansatte i barnehage velkommne her?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt her den siste tiden og synes at barnehageansatte sine svar blir systematisk slått ned. Er de ikke velkommne her? Jeg har fått flere nyttige svar fra de som er her, og synes det er dumt om de skal jages ut her fra. Om jeg synes noen tar helt klart feil og svarer irrelevant så siler jeg ut det svaret og vektlegger andre, spiller da liten rolle om de er barnehageansatt eller truckfører?

Fortsetter under...

Skillet går ikke mellom barnehageansatt eller truckfører.

Den store forskjellen er mellom på den ene siden: de høye fruer pedagogene, som tross alt ikke har gått tre år på høyskole for å bruke sund fornuft,

og på den anndre side: resten av de barnehageansatte og andre foreldre, truckførere inkludert. De siste kan ikke basere seg på teori.

Kan ikke si at jeg har hatt inntrykk av at noen svarer ut av en bok her jeg. Det jeg har reagert på er at alle som skriver at de er pedagog eller førskolelærer får stygg behandling helt uavhengig av hva de svarer. Så tenker jeg at her er det muligens en konflinkt som har foregått lenger enn jeg har vært her, for jeg ser ikke helt hva dette tjener til. Jeg lurer egnetlig på om dette er en generell holdning her inne, eller om det sitter ett menneske som kjenner det slik som deg som snuser opp svar og tråder som pedagoger poster for å svare stygt på dem. Da jeg først ble medlem her husker jeg at det ble nevnt en og to ganger at dette var en side for foreldre, og at det sto tydelig i overteksten. Nå står det ikke slik lenger, så moderatorene er kanskje ikke enig i det? Jeg synes dete blir en lite konstruktiv side når alle diskusjoner skal vris på den måten, og er vel heller ikke enig i det. Det er vel også grunnen til at jeg ikke ser innom her så ofte lenger, men kommer nok til å følge opp denne tråden.

Annonse

Det finnes vel noen her inne (og på resten av Dib) med sekken full av mindreverdighetskomplekser og som reagerer negativt hver gang noen nevner at de har utdannelse. Det blir da tolket som at man i egenskap av en utdannelse blir blærete, bedrevitende og nedlatende. Hvis man sitter med den grunnforståelsen er det selvfølgelig lett å lese uttalelser i tråd med dette bildet. Jeg håper ikke det er for mange uten utdannelse som opplever det sånn og velger også å tro at det er snakk om én eller tre som svarer kjekt og frekt mange ganger. De finnes her på barnehagedebatten, de finnes på ADHD, på mine, dine og våre og de fantes på modne foreldre. Sikkert på alle de andre foraene også...

Du virker i overkant martyrisk. Hormonell, helt sikkert.

Det er et par ting bhgtanter bør skille mellom når de legger ut innlegg her: At noen ikke er enig med dem, har et annet syn på saken, og uttrykker det, betyr ikke nødvendigvis at de er slemme og onde.

Når man legger ut noe på et åpent nettforum, bør man regne med tilbakemeldinger av ynmse slag. Hva trodde du, egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...