Gjest Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Jeg kom på at jeg ikke aner hvordan jeg skal få den tørr... :-/ Tørkestativet er fullt av halvfuktige klær, ingen muligheter ute + at der er det for kaldt. Stolene er "opptatt" med løpere som skal gå på tvers av bordet. Kan jeg bare legge duken våt rett oppå spisebordet? Eller vil den ikke tørke da? Typisk meg å ikke tenke på dette _før_ jeg setter på en vask...
Mammaen til Isak Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Ikke våt duk på et trebord i allefall ) Kan du ikke henge den over dusjdørene på badet eller noe?
Gjest ->>- Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Da blir den antagelig rar. Heng den over en dør?
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Mja... Den er stoooor. 150 x 300 cm. Men, kanskje løperne kan henge over døren i stede, så er stolene ledig. Tenkte ikke på dørene. Takk :-)
moe_ Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Brett den og heng den over en dør - tørk dørren av m fuktig klut, slik at ikke duke blir møkkete. Ikke heng den på stolene, da blir den skeiv på en måte og ikke la den tørke på bordet, da risikerer du også formen på den og hvis det er trebord, kan den 1) bli missfarget av treet eller 2) hvis trebordet er malt, kan fukten få malingen til å løsne (i tillegg til at den kan bli missfarget) Når duken er nesten tørr, tar du den ned og stryker den og så legger du den på bordet. God Jul!
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Ok, da blir det døren. Uff, gruer meg til å stryke den. Hater å stryke :-/ Takk for hjelp :-)
playground princess Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Forsiktig tørking i tørketrommel?
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Hmmm... Vet ikke om den tåler det? Står damask duk på den, var relativt dyr. Mamma påstod det var kvalitetsduk, men jeg aner ikke, er første duken jeg har, hehe... Vil helst ikke ødelegge en da ;-)
Fru_Pigalopp Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 IKKE putt damaskduken i tørketrommelen!! Da får du den aldri i verden glatt igejn. Mitt beste stalltips til NESTE gang du skal bruke den er: Lever den til rens etter jul, så får du den ren, pen og ferdig strøket tilbake! Koster ikke mer enn 150-200 kroner. Er vel verdt pengene ;P God jul!!
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 I og med at vi bor 1,5 time unna nærmeste renseri, så tror jeg det er enklere å bare stryke, tross alt ;-) Men skal huske det til vi flytter nærmere sivilisasjonen. Den er helt ny nå, er sånn vasking før første gangs bruk dette her.
Fru_Pigalopp Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 ah! Ja, da blir det jo en smule tungvindt!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 22. desember 2009 #12 Skrevet 22. desember 2009 Kjøpte ny duk for ikke lenge siden, og den skulle strykes tørr. Trur jeg det var =P Var sånn med teflonbelag på eller hva det heter...
AneB Skrevet 22. desember 2009 #13 Skrevet 22. desember 2009 Strykes til den er sånn passelig tørr, så legges på bordet. Er MYYYE verre å stryke når den er tørr, tro meg....
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #14 Skrevet 22. desember 2009 Hvor er det du bor henne da Alva??? Har fått for meg at du bodde i Modalen.. mulig jeg er helt på jordet her men..
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 22. desember 2009 #15 Skrevet 22. desember 2009 Hehehe Alva! Snakk om å ha manko på søvn + utrolig stressende fikse alt til julen modus. Jeg leste nemlig: "det ligger en stor KUK i vaskemaskinen" hehehehe!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå