Puppen og lillemor Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 jeg har begynt å tempe hver morgen på oppfordring fra min akupunktør.. Men jeg har noen spørsmål jeg håper noen erfarrne damer her inne kan hjelpe meg med: Jeg temper hver morgen før jeg står opp - kan det stemme at temperaturen varierer ganske mye om jeg temper kl 7 eller 11?? Og bør jeg eventuelt tempe til samme tid hver dag, så selv om jeg ikke står opp kl 7 i ferien så bør jeg kanskje tempe da likevel?? Og så et veldig dumt spørsmål: jeg fikk beskjed om å ta tempen før jeg har stått opp - betyr det at jeg må tempe før jeg står opp av senga, eller kan jeg ta tempen inne på badet før jeg hopper i dusjen liksom??
Bringebærmamma 160611 Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Hei Det er viktig å tempe til samme tid hver dag. Om du har fri sett klokka på ringing, temp, og så sov videre ;-) Så vidt jeg har skjønt er det det samme om du foretrekker å tempe kl 7 om morgenen, eller f.eks kl 8 om morgenen. Men det er viktig at det er til samme tid hver dag, og at tempen blir målt "rett i fra senga". Aktivitet påvirker tempen, det gjør at den vanligvis blir høyere. Der hvor det informeres om hvordan temping skal utføres, står det at man skal tempe i senga med en gang man våkner. Altså ikke gå ut av senga for å tempe. Jeg "slurver" litt der, jeg står opp, går rett til badet og temper (tisser ikke en gang først). Det har hendt at jeg har glemt å tempe med en gang jeg står opp, og lager jeg f.eks frokost til barna før jeg får tempa, kan jeg utelukke å tempe den dagen. På www.pernille.info står det masse om temping og andre gode råd. Lykke til :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå