Gå til innhold

Bekkenplager = keisersnitt ??

Anbefalte innlegg

Jeg har plager med bekkenet fra før av, og kjenner det godt nå også. Bekkenløsning - men under kntroll. Er fortsatt i jobb, og følges opp av fysioterapeut. Fra spesialister jeg har vært hos før, er jeg anbefalt å søke om KS hvis jeg blir gravid (noe jeg er nå, hurra) fordi jeg har ekstremt slakke ledd, også i bekkenet. Dette med tanke på at jeg ikke selv skal bli skadet ved evt vaginal fødsel.

Noen som har erfaring med planalgt KS og bekkenproblemer? er det vanlig prosedyre eller hvordan går man evt frem?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141167477-bekkenplager-keisersnitt/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er kraftig plaget med BL, bruker krykker og rullestol. Men har blitt anbefalt av spesialister å føde vaginalt pga at det er mest heldig for kroppen med tanke på at hormonene skal komme best mulig og fortest igang etter fødsel, da hormoner påvirker BL. Dette vil ta lenger tid ved KS. Jeg fødte vaginalt sist og ønsker å gjøre det denne gangen også.

Jeg har også bekkenløsning, bruker krykker og er fullt sykemeldt, huff kjenner dette blir 3 lange mnd før lillegutt endelig er klar, men men det gikk jo bra sis,t så det går sikkert like godt denne gangen. Sist jeg var gravid ble jeg i gangsatt 16 dager før termin, nettopp pga bekkenløsning. Jeg fikk beskjed om at det var best å føde vaginalt, så kroppen kunne komme seg bedre etterpå. Jeg var så heldig at jeg fikk føde i vann, noe som var heilt fantastisk, for da kunne jeg bevege meg fritt som jeg ville, uten bekkenet var altfor vondt. Jeg var på beina igjen 2 dager senere, så klart var det fortsatt veldig vondt i bekkenet, men jeg kunne i all fall gå igjen, og det i seg selv var kjekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...