AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 kan jeg spise den julaften-morgen da..? Burde det ikke være frosset for at gravide kan spise det..?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 På matportalen.no står det: Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig. Så vet du at den er bra fersk, så går det nok bra. Men det er jo bare å fryse om du vil være helt sikker! http://matportalen.no/Emner/Gravide
ღMaritpusenღ Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har spist masse røkelaks uten å fryse den først jeg. Tror ikke det skal være noe galt i det..? Men jeg har også hørt at den bør være fersk. Men har sjekket slik at holdbarhetsdatoen er litt frem i tid (at den ikke går ut i morgen liksom), og spiser av den et par dager etter at pakken er åpnet. Kjøper heller mindre pakninger, og ikke sånn helside. Etter at den har ligget i kjøleskapet en ukes tid tør ikke jeg å røre den. Men mulig det går helt bra det også. Iallefall, kjøp deg røkelaks til julaften du, og spis den med god samvittighet! GOD JUL!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. desember 2009 Ja, det er jo litt vanskelig å vite, så tror jeg fryser den, jeg. Er sååå godt med eggerøre og røket laks til den laange frokosten julaften morgen. Gleder meg allerede! )
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Ja god røklaks er jo godt. Jeg har for å være på den sikre siden varmebehandlet den. dvs. jeg legger de skivene jeg skal ha på panna en kort studn til man ser at de begynner å bli lysere. Smaker like godt og mulige farlige bakterier er drept. i forhold til bakterier er nok dette mer effektivt enn frysing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå