nayna_ Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg lurer litt på om ammetiden min er forbi. Jeg har ei jente på snart 10 mnd, og har ammet helt til nå, men melkeproduksjonen min har gått ned en del, fordi hun kun vil ha pupp på morgenen og kanskje litt rundt kl. 15.00 og før hun legger seg. Jeg er litt redd hun ikke får i seg nok kalsium, og vurderer å begynne med erstatning. Hvordan skal jeg gå frem? Skal jeg gå rett på å gi henne en hel flaske med det samme, eller ta det gradvis så hun venner seg til smaken og så magen venner seg til det? Hun spiser to grøtmåltider, middag og brødskive, så tenker at magen henne tåler mer nå enn tidligere, men det er dette jeg lurer litt på. Setter utrolig pris på svar! Fint å kunne høre andres erfaringer
Underveis --> Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Har egentlig aldri tenkt tanken på at man må venne de til mme. De gir det jo til nyfødte, så det er nok like mildt for kroppen som mm. Når det gjelder hvor mye melk hun får av deg, så er det vanskelig å si. Siden hun spiser godt med grøt (som inneholder mme), så tror jeg ikke det er noen fare med kalsium eller andre ting hun skal ha i seg. Her sluttet jeg å amme da Poden var 7 mnd. Gitt mme tidligere, men det er først nå at han drikker noe særlig mengder av det. Aldri merket forskjell :-)
blomstre Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 2 fulle grøt måltider skal dekke kalsiumbehovet, så jeg hadde ikke tatt meg bryet med å introdusere mme... I allefall ikke på flaske - tiden er vel moden for tutekoppp nå? Trenger jo bare bruke mme som drikke til maten, ikke som eget måltid. Ettersom det er mme i grøten så er jo magen allerede tilvendt varen så da skulle det vel bare være å kjøre på hvis du vil. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå