Gå til innhold

Da er jeg straks i gang med 1. pergokur!

Anbefalte innlegg

Tante rød kom i dag, og jeg skal ta min første pergotablett lillejulaften! Jeg, som vanligvis har lange sykluser, hadde selvfølgelig tidenes korteste denne gang : 29 dager. Lurer på om det kan være metforminen som gir utslag allerede, til tross for at jeg fremdeles kun klarer å ta en av dem om dagen uten å bli veldig dårlig. uansett skulle jeg gjerne hatt litt lengre syklus denne gang, da den 11. dagen blir på nyttårsaften. Har fått beskjed om at jeg må på kontroll til gynekolog da. Men snakka med de i dag, og de sa jeg kunne komme neste mandag (eneste dagen de hadde oppe i romjula). Frykter jo at det er litt for tidlig til at de kan se hvor mange egg som eventuelt er løsnet (er vel derfor en må på kontroll for å se at det ikke er for mange), så håper ikke det blir helt bortkastet å gå på pergoen nå, men fikk jo beskjed om at jeg kunne begynne. Men har inntrykk av at den oppfølgingen på pergoen er litt ulik fra plass til plass? Litt merkelig...

Er uansett utrolig spent på hvordan kroppen reagerer, både på bivirkninger og i forhold til eggløsning.

Er det noen som har gjort seg noen erfaringer om når det er greiest å ta

pilla? Morgenen eller kvelden? sammen med måltid? kan jeg ta den samtidig som metforminen?

Har bestemt meg for at jeg på første kuren kun skal prøve pergo, så får jeg heller supplere med akupunktur og eventuelle andre ting på de neste.... Men håper jo virkelig det klaffer på første, selv om jeg er redd for å ha for store forhåpninger også!

Skal uansett bli godt å komme i gang med første ordentlige prøveperiode :)

Kommer sikkert med noen oppdateringer etterhvert...

I mellomtiden ønsker jeg alle en riktig god jul!

Så får vi håpe det blir mange babyer på oss her inne i 2010! :)

Fortsetter under...

Masse lykke til!!

Har startet på Provera og forventer tante rød den 4. Jan - om alt er som det skal være får jeg også startet på Pergo'n. Har allerede hentet den ut, så jeg håper det ikke var forgjeves! Får håpe at Pergo er det eneste vi trenger for at det skal klaffe! ;-) ..jeg forøvrig går på Metformin samtidig da..

Håper det blir en positiv oppdatering fra deg om ikke så lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...