enna g Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg har hatt problemer med ammingen helt sinden lillegutt ble født for over 5 uker siden. Det gjør så utrolig vondt!
Mariamamma Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Det gjorde det for meg også! Gutten min er 8 uker nå og syns det fremdeles er noe vondt, men ofte bare de første sekundene. Jeg brukte skjold den første mnd. og det var vondt når jeg da sluttet, fordi sugeteknikken er annerledes. Gutten min er heller ikke så flink til å gape så det jobber jeg med. For når han gaper ordentlig gjør det ikke vondt Ikke gi opp!!
Nory Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror jeg postet et identisk innlegg da min gutt var 5 uker. Han er nå 2.5 mnd. Mange gav meg råd om å bite tenna sammen, men det er grenser for hvor lenge man holder det ut. Jeg gikk til helsestasjonen og tok melkeprøve. Det viste seg at jeg hadde gule staff. og fikk pencilin. Så mitt råd er; gå og sjekk deg. Det kan være så mangt; sopp (en brennende følelese også etter amming og stikkinger innomver i brystene + såre brystvorter), bakterieinfeksjon, teknikk, tungebånd, osv. Gutten min suger så hardt at jeg fremdeles er sår og bruker skjold. Er litt innstilt på at det kommer til å fortsette sånn og det er faktisk helt greit. Skjoldet er bare et lite hjelpemiddel som gjør det hele så mye enklere.
_Løvemamma_ Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 Enig med Nory,om det fremdeles gjør vondt er det lurt å få hjelp til å finne ut hvorfor. Veldig ofte er det ett eller annet som man kan gjøre noe med Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå