Gå til innhold

otrvin nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen anbefalte å bruke otrivin nesespray til jenta vår som er 13 måneder. men i pakningsvedlegget anbefales det å ikke gi til barn under 2 år...

Noen andre som har brukt dette på barn under 2 år???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det på gutten min, men det var før de sluttet å anbefale det til barn under 2 år.

Skrevet

Vi fikk det av legen på resept (han er 13 mnd), så jeg velger å stole på legen. Er i utgangspunktet veldig streng når det gjelder nesespray og har hittil kun brukt saltvannsløsing.

Otrivin er veldig vanedannende, men så lenge en er bevisst på å ikke bruke det mer enn overhodet nødvendig så tenker jeg det går fint. Han fik foreskrevet en uke med spray, en ukes opphold og så en uke til. Etter det er det stopp for vår del....

Skrevet

Vi har brukt det på tuppa seden hun var 1 år.(altså ikke sammenhengende) mye bedre det,enn at hun er tett.Saltvann hjelper lit.har begrenset det til 1-2 ganger pr døgn i tette perioder.Men et lite tips,bruk både saltvann og otrivin samtidig.det var en god anbefaling fra en meget erfaren person på apoteket :-)

Skrevet

Vi har pleid å gi nesespray til jenta vår når hun har tett nese og ørebetennelse. Da får hun nesespray (tror det er otrivin) for barn i alderen 1-2 år. Finnes egen flaske for dem. Legen sier det er helt OK så lenge man holder seg innenfor regelen på pakningen - max 2-3 ganger daglig i 10 dager. Vi har imidlertid kun brukt det når hun skal sove for å lette på trykket i ørene - altså 1-2 gang om dagen i 10 dager.

Grunnen til at det har blitt strengere med nesespray er at man spesielt i USA har opplevd massivt overforbruk av slik spray. Det kan gjøre barnet avhengig av nesespray, og er naturligvis ikke bra. Det gjelder forøvrig for voksne også.

Skrevet

jeg ville ikke gikk barnet mitt orivin...grunnen er at jeg selv har vært avhengig,brukte det flereganger daglig i over 2 år,nesa mi ble omtrent ødelagt...

når du bruker ortivin mye blir nesa bare tettere. jeg kom rett å seltt inn i en ond sirkel:p....jeg kunne ikke gå ut av huset uten nesesprayen og glemmte jeg den en gang ble jeg helt rastløs å måtte bare gå å kjøpe ny.

til voksne og barn ikke bruk det...

jeg vil råde deg til å bruke noe annet på sønnen din,spør på apoteket eller legen hva som er trygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...