Gå til innhold

GU

Landlady-2barn+litenimagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig med en ny gu med to tette? Altså på førstekontrollen med nr 2? Liker ikke å være hos legen,for å si det pent... Og har grudd meg i en uke til legetimen min i morgen. I tillegg skal de vell "tappe" meg for blod igjen... huff å huff :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?:(

Skrevet

Jeg er førstegangs, så vet ikke hva som er vanlig når du har født fra før. Men jeg fikk beskjed at jeg slapp gu på kontrollene, siden jeg tok celleprøve i sommer. Legen min sa at det ikke var vanlig med gu på første svangerskapskontroll dersom man ikke hadde problemer i underlivet... Men kan jo hende det praktiseres forskjellig fra sted til sted, det vet ikke jeg.

Ikke gru deg! Det går nok bra skal du se, krysser fingrene for deg.

Hvor langt på vei er du?

Skrevet

Huff,takk for støtten,den trenger jeg :)

Er ferdig uke 8 idag,så begynner på uke 9 i morgen...

Har termin i begynnelsen av August!

Har fra før av ei lita tøtte på 11 mnd.

Verden herligste vesen!(Såklart,sier ikke alle mødre det...? :) )

Enn der da?Langt på vei?Så spennende å være førstegangs :)

Skrevet

Du har foresten ikke noen lure råd for noen som fort studerer innsiden av øyelokka når blodprøven skal tas?:) hehe :X

Skrevet

Hehe, jeg er ikke glad blodprøver, men har vent meg til de. Jeg sliter ganske masse med lav blodprosent og jernnivå, så tar blodprøver forholdsvis ofte. Jeg bruker for det første ALLTID å be om (får det også) barnenål når de skal stikke. Den er tynnere, så det tar litt lengre tid å få ut blodet de skal ha, men jeg synes det er verdt det. Så bruker jeg å sitte helt inntil en vegg, slik at jeg kan lene hodet bakover mot veggen/støtte hodet mot veggen. Eller så bruker jeg å ligge, det funker fint for meg.

Jeg er ganske spent og nervøs og alt det som hører med ja. Har tidligere hatt en provosert abort (4,5år siden) og en spontanabort... Så er litt nervøs denne gangen også, så pga bekymringer og slikt så får jeg tidlig ul 7.januar. Da vil jeg være akkurat 12 fullgåtte uker. Idag er jeg 9+5.

Skrevet

Jeg fikk ligge ned,så det gikk heldigvis greit!

Syns det er så ufattelig flaut,at jeg skal være så redd en liten sprøyte?

Kanskje jeg skal spørre etter en barnesprøyte neste gang?

Fikk forresten ul,det var så spennende!Fikk ikke ul så tidlig i forrige svangerskap.. Er ca 8 å en halv uke på vei! Er bare en uke i mellom oss da :) morsomt!:)

Kjempekjipt med aborter,skjønner godt at du er spent!

Har heldigvis sluppet å oppleve det til nå .

Men det går helt sikkert kjempebra!:))

Er du plaget mye med kvalme etc?

Jeg er kjempeplaget med det,og i forige sv. var jeg "syk" i tre mnd.

Det var tre tunge mnder!!

Håper det går lettere denne gangen,er jo tross alt jul,og idag stod jeg opp å lå ved doskålen de første timene...

Skrevet

Slapp forresten ny gu-undersøkelse! Er bare ett å ett halvt år siden siste celleprøver ble tatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...