Gå til innhold

Hvor ofte og lenge i gangen bruker dere vippestol til baby ca 2 mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

snuppa vår begynte å sitte i vippestol når hun var 1 mnd,da satt hun somregel 15 min max, hun hadde ikke tålmodighet til mere;-) men nå er hun snart 4 mnd.. å kan sitte 1 time somregel, da sover hun også en dupp der:-) så 30min - 1t om gangen tror jeg går greit.. så lenge h*n vil sitte der da:-) å med måte da..

Det kommer også an på hvor mye babyen sitter/ligger i stolen. Men spesialistene sier vel maks 30 min.

Tulla vår har brukt vippestolen siden hun var nyfødt. Noen ganger satt hun 10 min mens jeg støvsugde. Men sovnet hun i den fikk hun lov å sitte der til hun våknet. Kunne sitte rundt en time da.

Bruk sunn fornuft, og stol på magefølelsen din. babyen sier sikkert i fra når den har fått nok :)

Satt bare 5-10 minutter, hun gikk fort lei! Nå er hun et par uker eldre og er allerede litt mer glad i å sitte der. Utviklingen går fort!

Hun har bare sovnet i den en gang, ellers har hun bare "klaget", og jeg har flyttet henne til kurven.

Brukte ikke vippestol når de var så små. Tror kanskje vi skiller oss litt fra normalen da, for vi har nesten kun brukt den til når de har fått grøt. Legger dem heller på en matte på gulvet eller i lekegrind når de legges ned. Ville ikke brukt mer enn maks 20-30 minutter tilsammen pr dag, selv ikke på dem som kan legges flatt. Vippestoler er passiviserende, dvs at babyen får ikke mulighet til å trene opp muskler og utvikle seg motorisk når de ligger i dem, og det kan gi en dårlig vane med at de heller vil sitte i dem enn ligge på gulvet siden de tross alt får bedre oversikt i vippestol enn på gulvet ;-)

Ja, det er bedre å bruke tid på å trene dem til å ligge på gulvet eller i lekegrind, enn å venne dem til vippestol, tror jeg. Gutten vår sitter bare i vippestol på kjøkkenet når jeg ordner meg mat o.l. Men, den blir sikkert grei å ha når vi skal begynne med fast føde.

Annonse

Gjest eelis+pepperkakemannen!

Jeg bruker den et par-tre ganger om dagen, og da får han sitte til han er lei. Om det er en time eller 15 minutter spiller ingen rolle, han er flink til å si fra, og den er så tilbakelent at jeg ikke tror det er livsfarlig ;-)

Jenta vår på 2.5 mnd liker ikke sitte alt for lenge av gangen, så vi plukker henne opp når hun selv er lei. Som oftest ca 10-15 minutt. andre ganger 25 minutt. En sjelden gang i blant sovner hun i den, og da gjerne i tre kvarter eller 1 time. Går litt i rykk og napp. Generelt sitter hun ikke så veldig ofte i den. Hun liker best å sitte på fanget eller å bli bært rundt uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...