EnNySpire:) Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg fullammer, men jeg pleier å gi han litt mme før han legger seg på kvelden. Har brukt NAN fra nyfødt til nå, men ser det er en boks det også står fra 4 mnd på. Er det den jeg skal gå over til nå? Er litt grønn på det her.. Hehe..
Lemonia Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Ja, hvis barnet ditt er over 4 mnd kan du gjerne gå over til Nan2. Men du kan også bruke Nan1. Forskjellen er vel at Nan2 skal mette litt mer tror jeg? Har aldri brukt Nan2, for vi prøvde Nan bare noen uker før vi byttet til Hipp, men der er det i allefall slik at Hipp2 er tilsatt maisstivelse for å mette mer. Men det er uansett ikke noe problem å fortsette med Nan1 hvis du vil det, for det inneholder alt de trenger.
MiMa09 Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Jeg har tenkt å fortsette med NAN1, det funker fint her. Mini er snart 5 mnd.
EnNySpire:) Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2009 Ok Tusen takk for svar.. Tror kanskje jeg skal gå over til NAN2, da han har hyppige oppvåkninger om natta..
galemathias og snusmumrik Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Helsesøster sa til meg at den eneste forskjellen på NAN 1 og NAN 2 er at toern har mer jern i seg... Det er derfor fint å gå over til toern, men det vil neppe mette noe mer... (hvis min helsesøster vet hva hun snakker om da ;-)
blomstre Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Sakser til deg fra flaskeposten.org: "-NAN 2 kan brukes fra 4 måneders alder og inneholder dobbelt så mye jern som NAN 1. NAN1 inneholder kun laktose som karbohydratkilde. NAN2 inneholder primært laktose som karbohydratkilde men også noe maltodekstrin. -Vi synes det er viktig å fremheve at MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden. -Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2." Nan2 inneholder altså ikke stivelse slik som hipp, og vil nok ikke mette mer. Vær obs på at mer jern kan føre til mageproblemer i form av hard avføring, men ettersom det bare er snakk om en flaske i døgnet og mm til vanlig så er det vel mindre sansynelig at det blir noe problem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå