Rødhette <309+<312 Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 mini har fått maisgrøt fra han var 4mnd, men er blitt veldig lei den siste dagene, så i dag kjøpte jeg en ny grøt fra 6mnd, (blir 6mnd om en uke) så det jeg lurer på er om man skal ha like lang tilvenningsperiode som vi hadde med den første grøten? ga han to skjeer med grøt i dag, han likte det veldig godt og gapte høyt, tror han ble litt fornermet når han ikke fikk mer, hehe. Kan nevne av vi sliter litt med å få i han flaske (får bare mme) for tiden, spiser bare når han er veldig sulten og det kan gå opptil fire fem timer før han vil ha mat på dagtid og da spiser han ikke masse, så hadde vært greit å kommet opp i en porsjon grøt fort.
Underveis --> Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Jeg gjorde ikke det. Hadde ingen problemer med mat, så her kjørte jeg bare på ;-)
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Jeg blandet 4 og 6 mnd grøten 50/50 de første dagene og når jeg så at det gikk fint gikk jeg over til å gi ham bare 6 mnd grøt. Brukte samme mengde som jeg gjorde med 4 mnd grøten.
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Vi har blandet dem litt i starten. Ca 25-75 første dagen, 50-50 et par dager, 75-20 et par dager og så bare den nye grøten. Etter 7-8 mnds alder har vi sluttet med tilvenningsperioder, bare gitt ny mat.
Rødhette <309+<312 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2009 det hørtes jo kjempe lurt ut, å blande grøtene det skal eg prøve, tenkte jeg måtte begynne samme tilvenningprosessen som med grøt to, det hadde jo tatt lang tid. men hvor viktig er det å variere hvilke grøt han får? bør jeg gi samme grøten hver dag, eller variere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå