Gå til innhold

Hvordan lage riskrem..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette blir dessert på julekvelden.... men hvordan lage..?

Skrevet

Du blander bare risengrøt med pisket krem (med sukker i).

Skrevet

husk å avkjøle grøten før du blander den med pisket krem;p

Skrevet

Du kan ha litt vanilje (vaniljesukker) i fløten for å få en ekstra god smak. Ellers blander du bare krem med risgrøt.

Skrevet

Pisker krem og har i kald risgrøt og tilsetter vaniljesukker og sukker til du synes det smaker godt :-) Ca 1,5-2 skåler med kald grøt til en pakke krem.

Skrevet

Hei! Jeg er av den bedagelige typen og høygravid og jukser med riskremen. Kjøper ferdig risengrynsgrøt, enten fjordland, eller first price risgrøt på kiwi, en 1 pk kremfløte, piskes med en dasj sukker i, dette blandes godt, + rødsaus (bruker bringebær saus som er klar til servering)

Blandingsforholdet mellom krem og grøt er litt sån du vil ha det, min mor er ikke så begeistret for krem, så hennes blir mest "grøt" min er det mye mer krem i:D

Lykke til

Skrevet

Er det bare jeg som bruker mandeldråper? Krem med sukker og vaniljesukker, kald grøt og noen mandeldråper. Ellers smaker det jo ingenting. :)

Skrevet

Æsj mandldråper er jo ekkelt.... Smak og behag, ja, men det er IKKE vanlig å ha mandeldråper i riskremen...

Skrevet

Bruker hakkede mandler i vi det smaker jo nydelig. Elsker den litt harde konsistensen mot den myke riskremen namnam

Skrevet

Jeg er enda mer bedagelig anlagt enn det som er nevnt her.. Jeg kjøper fjordland ferdig risengrynsgrøt, og krem på flaske (som man trykker ut). Tilsetter avkjølt grøt, sammen med litt vaniljesukker... MMMMMMMmmmmmmm.. Lages gjerne dagen før den skal serveres, eller på morgenen.. slik at den får satt seg litt.. Da smaker det aller best :_:)

Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke bare ferdig riskrem da??

"Krem" på flaske er jo både dyrt og dårlig!

Skrevet

dyrt driter jeg i, men dårlig synes jeg ikke det er... Ferdig riskrem er ikke godt... For mye krem i forhold til grøt...

Skrevet

I tillegg skjønner jeg ikke hvordan du kan lage riskrem av den på flaske spesielt ikke hvis du gjør det dagen før. det er jo bare luft og vil bli flytende etter kort tid. Tror du bløffer litt nå jeg bare for å ha noe å skrive haha

Skrevet

Har du prøvd? Er det noen som er i nærheten av å bløffe så er det vel deg ;-)

Skrevet

Mandeldråper er vanlig, også hakkede mandler på toppen. Setter litt ordentlig smak. Riskrem av krem på flaske lagde jeg forrige helg, ikke i næheten så bra resultat som med ordentlig risgrøt kokt i 1 time og pisket kremfløte. Tips: kok ekstra mye grøt til julaften (om en bruker det) og bruk restene til riskremen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...