frøkenfrekk Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Kan ikke jenta mi være ute i det hele tatt hvis det er kaldere enn 10 minusgrader? Moren min sa at vi måtte være inne med henne nå som vi skal til fjellet i jula. Blir jo innmari kjedelig å ikke kunne ta henne med ut da. Jeg har gått et par korte turer til butikken med henne når det har vært kaldere enn minus 10 her hjemme, og det har gått helt fint. Hun klager ikke, og har ikke blitt syk. Må vi virkelig holde henne inne hele jula? Det kommer jo til å være enda kaldere på fjellet enn her hjemme.
Soljentene:) Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Tror jeg hadde tatt en telefon til helsesøster, bare for å høre hva hun sier til det hele. Blir det så altfor mange minus, så er det vel kanskje ikke fristende for de voksne å gå ut heller. Det hadde jeg brukt som en pekepinne. Er det greit for meg å gå ut, hadde jeg tatt med snuppa mi ut en liten tur også. Vet ikke om det hadde vært noen hjelp, men jeg hadde smurt henne godt i ansiktet med en veldig fet krem, i håp om at den hadde beskyttet litt mot kulden. Kaldt eller ikke kaldt, snuppa mi på 10 mnd hadde jeg aldri klart å holde inne i hele julen:)
frøkenfrekk Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2009 Jeg ringte helsesøster, men hun var opptatt. Nå har mannen reist avgårde med ungene (jeg reiser i morgen pga jobb), så jeg får ikke svar på hva som er greit før hun allerede sikkert har vært ute i kulda. Men det går nok bra.
MღM Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Regelen er ikke ut når det er -10 eller kaldere. Dette er pga. at det ikke er bra for barna å puste inn all denne kalde lufta (selv om de ikke nødvendigvis blir forkjølet av det der og da) Ang. å smøre i ansiktet, så for all del, ikke smøre på krem som inneholder vann - kjøp en kuldekrem uten vann. Også viktig å ikke vaske barna i ansiktet før man tar på kremen.
_Løvemamma_ Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Jeg spurte på sykehuset hvor kaldt det måtte være ute før det var et problem i forhold til pusten (man kler og smører jo etter temperatur uansett), og de sa 15-20 kuldegrader. Og det gjalt nyfødte,når hun er 10 mnd tåler hun gjerne enda litt mer:) Dessuten, når hun er såpass stor så er det jo mye lettere for henne å gi utrykk for om det blir ubehagelig, så det går jo an å se det litt an?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå