Gå til innhold

Ingen UL-kontroll på 2,5 uker, nervøs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert et luksusproblem, men jeg har gått til ukentlig UL-kontroll i 3 uker nå, og pga juleferie må jeg nå vente helt til 4. januar med å få ny kontroll:(

Planen var å fortelle de kommende besteforeldre om spiren på julaften, er 10 uker i dag, så blir da 10 + 3. Men nå vet jeg ikke om jeg tør å fortelle det... Frykten for MA-spøkelset popper opp i bakhodet nå som jeg ikke får SE at alt er greit på en god stund. Jeg er så redd for at det skal gå galt i løpet av jula, og særlig hvis jeg forteller det...

Noen som føler det på samme måten, eller er det bare jeg som er hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det nett på samme måten, etter ma i august, var til ul forrige uke og fikk se et flott blinkende hjerte, meeeeeeeeeeeeeen...er så redd=( jeg er bare 8 uker i dag...trodde jeg skulle klare å roe meg etter å ha sett hjerte, men neida=(

Skrevet

Skjønner SÅÅ godt hva du mener. Har man opplevd en MA, så blir man engstelig. Det at man kan ha graviditetssymptomer men likevel ha mistet, synes jeg er utrolig skremmende.

Jeg er glad det ikke bare er meg som tenker sånn, men håper for din del at du kan finne en måte å roe deg på. Får du tett oppfølging?

Skrevet

jeg synes det er godt å se at andre har det nett som meg, mannen blir lettere oppgitt over meg tror jeg*ler* men er så utrolig vanskelig å på en måte forstå at det skal gå bra denne gangen*prøver å si det til meg selv*

nei får nok ikke noe tettere oppfølging, skal til legen den 4. håper hun kan jakte på hjertelyden da, ellers kommer jeg til å bestille meg en ul så fort gyn er tilbake fra ferie.....

ja er skremmende at man har symptomer når man har mistet, eneste jeg reagerte på sist var at kvalmen var ikke så påtagende og jeg var litt mindre sliten, men var jo kommet til uke 10 så tenkte det var normalt=s denne gangen sliter jeg med å beholde mat, forutenom fisk og ristet brød, alt anna havner i doen=S så får være happy så lenge jeg har samme kvalmebyer..

hadde tenkt å informere familie på julaften, men nå vet jeg ikke om jeg tør=(

Skrevet

Kanskje du er hysterisk, men da er du i alle fall ikke alene om å være det, for jeg føler akkurat det samme som deg! :) Har tre aborter bak meg, så får også tett oppfølging. Blir veldig beroliget på kontroll, og så blir jeg urolig en ukes tid etterpå. Tenk om det har skjedd noe i mellomtiden liksom?

Vet besteforeldrene om at du har mistet før? Hvis de vet det, så kan du jo fortelle nå i julen at du er gravid på ny, men at det enda er tidlig og at de ikke må ta gledene på forskudd osv.

Skrevet

Stjernoye 1.icsi MA *gravid*, den 4. er kontrolldagen min også!! Håper dagene går fort for oss begge to, virkelig.

Erle79, ja, besteforeldrene vet at jeg har mistet før, så jeg tror uansett de ville ta nyheten med en klype salt. Men jeg har ikke lyst til å skuffe dem... Også føler jeg at hvis jeg forteller det, så jinxer jeg hele graviditeten. Helt sykt, akkurat som om jeg tror at det å få et barn er noe jeg ikke kan få til, noe jeg ikke fortjener, liksom. Aner ikke hvorfor.

Ja ja, håper vi alle sammen kommer oss helskinna over jul, og hele veien frem til fødselen!

Skrevet

Skjønner veldig godt hvordan dere har det, mista selv i feb. og aug. i år, har vært på 2 UL til nå, alt var bra sist jeg ar der for 2 uker, var hos jordmora i dag å hu sa hu hørte hjertelyden, så må vel stole på henne, hu er veldig flink å sier ikke ting for bare å si det.

Er 11 uker g 4 dager i dag. så er der jeg mista sist men da hadde jeg bare sett hjerte slå i uke 6, denne gangen så jeg å hørte det i uke 10.

Tenkte jeg skulle gjøre det ofentlig 1 juledag, (også siden jeg ser ut som jeg 4 mnd på vei, så det er vanskelig å holde det hemmlig lengre, men er livredd for at da går det galt igjen. )

Så jeg krysser fingre å bein for at det skal gå bra med oss alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...