Gå til innhold

Fleregansfødene, hvordan har dere født i forhold til termin?

mednr5imagen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 1 mann en uke før termindato, de 3 andre har kommet en og to dager etter termin. Er vedlig spent på hva jeg kan forvente meg (eller forvente noe kan man vel ikke mht til fødsler) denne gangen.

Hva slags erfaring har dere? Har dere gått omtrent like lenge i hvert svangerskap? 2 uker igjen til termin, og jeg burde kanskje strengt tatt pakke ned litt utstyr i bagen.. :)

Fortsetter under...

Gikk over termin med alle sammen. Lenger og lenger over termin til og med nr. 5 som kom 14 dager over termin, så et par dager kortere over med nr 6 og så lenger og lenger over igjen med de to siste. Nr. 8 ble født 18 dager over termin.

Annonse

Tror ikke du kan forvente verken det ene eller det andre nei...

1: kom akkurat på "min" dato men 9 dager før ultralydtermin

2: satt i gang 11 dager på overtid (var relativt enig med ultralyden)

3: 4 dager før "min" dato men 13 dager før ultralydtermin

4: vil vise seg...

Annonse

Før eller etter ift termindato om man er flergangsfødende eller førstegangs tar jeg med en stor klype salt, for her har ingen ev fødslene vært i hht det som dem sier er "vanlig".

1: 3 dager før

2: 8 dager etter

3: på dagen

4&5(tvillinger): 4 dager før

6: 15 dager etter

7: 14 dager etter

• 2 uker senere...

førstemann: 2 dager før termin

andremann: 16 dager før termin

ganske like svangerskap.

ved første fødsel gikk vannet, jeg dro på sykehuset og hadde allerede 8 cm åpning. tid på pressriene, og måtte få dypp for å hjelpe på. denne fødselen tok 3,5 timer.

ved andre fødsel gikk vannet (misfarget grønt forstervann), jeg dro på sykehuset og hadde 3 cm åpning. denne gangen tok det en god stund å få etablert riene. men så gikk det plutselig kjempefort, og da jeg først kunne presse, tok det 3 minutter før babyen var ute. hele fødselen tok 4 timer.

med førstemann hadde jeg menstermin 12 mai og ul termin 21 mai, han kom 15 mai. Var 4,5 kg også så jeg vil heller tro at min menstermin stemte.

Nr 2 kom på dagen, både menstermin og ul termin var likt. Det var litt vittig igrunn. Han og var stor,,, litt mer enn førstemann.

Nå er lillepersille nr 3 i magen min og mensterminen er 15 sept... Jeg kan tenke meg at det blir en av de dagene ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...