Gjest Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Litt inspirert av innlegg på Anonymforumet. Hva skriver dere på "Til:" og "Fra:"? Bare navnet, "tittelen" (mamma, mormor, farfar osv), eller mye annet? I min familie har vi tradisjon med å skrive mye, en typisk gavelapp jeg får fra mamma kan være noe slik: Til: Verdens beste, vakreste og nydeligste datter Fra: Mamma som er veldig, veldig glad i deg Jeg har på ene gavelappen i år skrevet på Til: En søt nissemormor Fra: Noen søte nissebarnebarn Til svigerfamilien skriver vi kun navn og evt tittel, prøvde en gang med noe mer utfyllende, og da ble det litt stille etter opplesingen av alt sammen før svigerfar brøt tausheten med et tørt "...du verden..." Hva gjør dere?
yasmina Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Vi skriver til og fra og saa navn eller evt tittel. Mannens familie gjoer som dere og skriver i det vide og det brede mens min familie lurer paa hva det er slags rare mennesker vi egentlig har faatt disse gavene fra Og mine besteforeldre skjoenner det aldri saa de maa forklares hvem det egentlig var fra og til og hvorfor det stod som det stod. Selv syns jeg det er kos med litt utfyllende
Vipsenmamma Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Vi skriver kun navnet på, dvs. pluss mormor og farmor da for de to. Må si jeg synes deres variant var litt eh... merkelig.... Jeg hadde nok sagt Hæh!?!? hvis noen hos oss hadde fått en slik merkelapp på gaven.
-Lane- Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Jeg skriver litt utfyllende til de nærmeste. Til foreldrene mine, søster og barna mine. I år har jeg skrevet noen koselige ord i en bok svigerfar får, men jeg aner ikke hva han vil tenke om det Dessuten har jeg skrevet på merkelappen på den ene gaven mannen min gir til meg. Han reiste i beg. av desember og kommer ikke hjem til jul. Jeg skrev: Til min elskede og hardtarbeidende fru, fra din kjære, elskede mann. He he. Den andre gaven har han skrevet på selv og den har enda mer svulmende tekst Ellers er det bare til/fra.
♥♥♥ Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 skriver bare til/ fra vi. Til mamma. Fra xxx osv kjedelig vi
Mammaen til Isak Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Vi får julekort av alle nære , både venner og familie... der står det ting som glad i dere osv.. og litt om året som har gått osv.. Så på pakkelappene står det mest bare navn.. Mamma pleier noen ganger skrive fra husnissen, fra nissemor og slikt Fordi hun alltid kjøper flere gaver enn hun har tenkt heheh )
Mamma`en til godgutten Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Vi skriver bare navn og tittel:)
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Til xxx Fra xxx Til tanter, onkler og besteforeldre skriver vi tittelen pluss navnet Helt enkelt:)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Morrsomt at du spør:) Vi pleier å skrive til og fra, men i år hadde jeg og mamma jente kveld og drakk litt vin da vi pakket inn gavene (var kanskje en smule beruset) så vi fant på å skrive til xxxxx fra "en kjent person" på noen av gavene!! Vi vet jo hvem det er i fra så vi sier det når de får den, men vi synes hvertfall i øyeblikket at det var morrsomt så får vi se hvordan det blir motatt av resten av familen. Vi åpner en og en pakke derfor det sikkert at alle får det med seg Kanskje litt barnselig men familien vår har litt den humoren:)
erteposen + 4 Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Det varierer. Jeg skriver en del tull til mine foreldre og clue hvem det er til fks. en flause de har gjort. Til den gode mannen som putta minnebrikken i peisen, fra datteren uten mage (til pappa fra meg). Svigers synes det er morsomt når vi skriver lange merkelapper, og spesielt 5-åringen elsker å sitere. Til en kokosnøtt fra.... (det var til svigerfar:)
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #11 Skrevet 21. desember 2009 Godt det ikke bare er vi som driver på slik da :-) Synes det er kos når jeg feirer med min familie, men litt småpinlig når jeg feirer med svigers, hehe...
Hikken Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 Til svigerfamilien og de fleste andre skriver vi til og fra, men til min familie skriver vi gåter/dikt så man må gjette seg til hvem det er til fra, f.eks sånn: Til en frøken fjong og fin som har tatt på stasen sin. Men hun mangler no' på bringen så hun trenger denne tingen Det var bunadssølv til meg fra mamma. Jeg hadde på bunaden min, men manglet fortsatt brystsølje )
Inga Bling Skrevet 21. desember 2009 #13 Skrevet 21. desember 2009 Jeg ville dødd av latter om jeg måtte lese de pakkelappene høyt, unntatt da jeg var 14 da jeg ville dødd av sjenanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå